ایران پرسمان
پیشنهاد نماینده مجلس برای خنثی‌سازی فشارهای ناشی از تحریم
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 22:12:00
ایران پرسمان - خانه ملت / عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است در شرایطی که آمریکا و کشورهای اروپایی به تعهدات برجامی خود پایبند نبوده و مانع برقراری تجارت آزاد ایران می‌شوند، باید از ظرفیت کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا برای توسعه اقتصاد خود استفاده کنیم.
اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر ضرورت برقراری تجارت آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت: تجارت جهانی اصولی دارد که بر اساس آن کشورها با یکدیگر تعامل برقرار می کنند اما در سال های اخیر کارشکنی آمریکا و کشورهای اروپایی مانع از برقراری این روابط میان ایران و سایر کشورها شده است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عدم استقلال کشورهای اروپایی در برقراری روابط با سایر کشورها، اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام و به دنبال آن عدم اجرای تعهدات از سوی کشورهای اروپایی، جمهوری اسلامی را بر آن داشت تا از طریق سایر کشورها به ادامه تجارت بپردازد.
وی در ادامه تجارت با اتحادیه اوراسیا را بسیار با اهمیت دانست و افزود: این کشور به دلیل تقابل با آمریکا، تلاش دارد سیاست خارجی خود را مستقل از آنها تعریف کند از این رو روابط خود با ایران را تقویت کرده است.
سلیمی ادامه داد: روسیه زمستان سردی دارد و فصل برداشت در تابستان نیز کوتاه است از این رو به محصولات ارگانیک کشاورزی جمهوری اسلامی نیاز دارند و به عنوان یکی از مشتریان اصلی ما به شمار می روند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم از روش بسته بندی و ارائه کالاهای ایرانی به خصوص در حوزه کشاورزی انتقاد کرد و گفت: کالای کشاورزی بسیاری از کشورهای منطقه کیفیت بسیار پایینی دارد اما به دلیل بسته بندی مناسب، خواهان بیشتری دارد از این رو صنعت بسته بندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و صادرکنندگان باید به این قضیه توجه کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که بسیاری از کشورها تلاش دارند تجارت ایران را محدود کنند، لازم است با استفاده از ظرفیت کشورهایی همچون اعضای اتحادیه اوراسیا، فشارهای ناشی از تحریم را از بین ببریم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/264624/پیشنهاد-نماینده-مجلس-برای-خنثی‌سازی-فشارهای-ناشی-از-تحریم
بستن   چاپ