ایران پرسمان
پیشگویی؛ کتابی که سال‌ها قبل، کرونا را پیش‌بینی کرد
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 22:12:21
ایران پرسمان - فرادید / پیشگویی یا آینده بینی شاید قدمتی به اندازه‌ی عمر بشر داشته باشد. آدمی همیشه تشنه‌ی دانستن درباره‌ی آینده بوده است و هرگز عطش او در این باره فروکش نکرده است. از رمال‌های دوران غارنشینی که با چند تکه استخوان حیوانات مختلف، اشکالی از ماه و ستاره‌ها، ورد‌های عجیب و غریب و دود گیاهان کمیاب ادعای آینده بینی و پیشگویی کرده‌اند تا فال‌های قهوه و تاروت در زمان مدرن، همواره میلیون‌ها انسان را جذب خود کرده‌اند.بی‌شک این عطش انسان‌ها برای دانستن درباره‌ی آینده خود و دیگران، طمع بسیاری از شیادان را در دوره‌های مختلف تحریک کرده و افراد بسیاری بوده‌اند که با ادعا‌های دروغین، مردم را سرکیسه کرده‌اند. اما گهگاه کسانی پیدا می‌شوند که واقعا گویا خبر‌هایی از آینده دارند و کسی نمی‌تواند آن‌ها را انکار کند. در این مطلب میخواهیم به شما یکی از این افراد به نام سیلیوا براون را به شما معرفی کنیم که با کتابش به نام «پیشگویی» غوغایی در جهان برپا کرد.
 کتاب پیشگویی (با عنوان انگلیسی End of Days) در سال 2008 توسط نویسنده‌ای به‌اسم سیلویا براون نوشته شده که تماما به پیش بینی آینده بشر می‌پردازد.

ایران پرسمان

افزون‌بر این، او موارد دیگری را از سال 1300 میلادی تا همین اواخر نام می‌برد که همگی در پیش‌بینی پایان دنیا ناکام مانده‌اند. سیلویا براون برای عدم تحقق این موارد دلیلِ خاصِ خودش را نیز می‌آورد. او باور دارد که پایانی برای جهان درکار نیست؛ زیرا طبق باور وی، خداوند هرگز به‌دنبال محو‌کردنِ آثار مخلوقش نخواهد بود.
باوجود‌این، نویسنده‌ی کتاب پیشگویی معتقد است که حوادث همیشه در تاریخ بشر بوده‌اند و مرگ‌و‌میر بشر همواره پابرجا خواهد ماند؛ از‌این‌رو، طبق گفته‌ی خودش، نیروی ماورایی وی به او توانایی‌ای داده تا اتفاقات 92 سال آینده (از سال 2008) را تا پایان قرن بیست‌و‌یکم میلادی پیش‌بینی کند.
پیش‌بینی کرونا

ایران پرسمان

«حول و حوش سال 2020 یک بیماری شبه ذات الریه شدید در سراسر دنیا منتشر خواهد شد که به ریه و لوله‌های برونش حمله کرده و در برابر همه روش‌های درمانی شناخته شده مقاومت نشان می‌دهد. این بیماری به همان سرعتی که از راه رسیده به خودی خود و ناگهان ناپدید می‌شود و ده سال پس از آن دوباره برمی گردد و به طور کامل ناپدید می‌شود.»
او در ادامه در این باره می‌افزاید:
«تا سال 2020، مردم بیش از هر زمان دیگری در اماکن عمومی، از ماسک‌های جراحی و دستکش‌های پلاستیک استفاده می‌کنند. علت این کار، شیوع یک بیماری شدید شبیه به ذات الریه است که به ریه‌ها و نای حمله می‌کند و به شدت در برابر درمان مقاوم است. این بیماری به طرز گیج کننده‌ای خواهد بود، زیرا بعد از آن که در یک زمستان، ترس و وحشت مطلق ایجاد می‌کند، تا 10 سال به طور کامل ناپدید می‌شود و باعث می‌شود که هم منبع بیماری و هم درمان آن اسرارآمیز باشد.»
پیشبینی‌های اشتباه

ایران پرسمان

سیلویا براون، تعداد زیادی پیش گویی کرده بود که به شکل عمومی آن‌ها را اعلام کرد و پس از مدتی، اشتباه بودن این پیش‌بینی‌ها معلوم شد. چند مورد از مشهورترین پیش گویی‌های وی در زیر آمده‌است:
در سال 2002، براون به پدر و مادرِ «شاون هورنبِک» 11 ساله که مدتی قبل ناپدید شده بود، اطلاع داد که فرزندشان توسطِ یک مردِ سیاه پوستِ اسپانیایی زبان، با مو‌هایی بافته شده، ربوده شده و در حال حاضر، فرزندشان مرده‌است. در سال 2007، هورنبک زنده پیدا شد و مشخص شد که فردی که او را ربوده بود، سفیدپوست بوده و دارای مو‌هایی کوتاه است.
در نوامبر 2004، براون به مادرِ «آماندا بِری»، که 19 ماه قبل ناپدید شده بود، اطلاع داد که فرزندش مرده‌است. او همچنین مدعی شده بود که تصویرِ ژاکتِ آماندا در میان زباله‌ها با اثرِ دی‌ان‌ای بر روی آن به او الهام شده‌است. مادرِ بری دو سال بعد، با باور به این که دخترش مرده‌است، از دنیا رفت. آماندا در مه 2013 زنده پیدا شد.
وی در سال 2003، در گفتگویی که با لری کینگ داشت، پیش‌بینی کرد که در 88 سالگی خواهد مرد؛ اما براون در سال 2013 و در 77 سالگی فوت کرد.
درباره نویسنده

ایران پرسمان

سیلویا براون، نویسنده کتاب پیشگویی، (زاده‌ی 27 مهرماه 1315 و درگذشته‌ی 29 آبان‌ماه 1392 خورشیدی) نویسنده‌ای آمریکایی است که اغلب به‌واسطه‌ی ادعاهایش مبنی‌بر دسترسی به قدرت‌های ماورایی و توانایی پیشگویی آینده شناخته می‌شود. او بار‌ها در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی شرکت کرده بود.
سیلویا براون به‌دلیل پیش‌بینی‌های کم‌وبیش نادرستش همواره مورد تهاجم و هجمه‌ی منتقدین قرار داشت؛ از‌این‌رو چهره‌ی چندان محبوبی نبود. افزون‌بر این، او پیش‌تر در سال 1992 به‌دلیل ارتکاب جرمِ دزدی، دستگیر شد. باوجود‌این، برخلاف انتقاداتی که به‌سوی او هجوم می‌آورند، او تا پایان عمر خود در سن 77 سالگی، کتاب‌ها و آثار بسیاری را از خود برجای گذاشت. برخی از افراد اعتقاد دارند که 85 درصد از پیش‌بینی‌های او با واقعیت انطباق داشته‌اند و هجمه‌های وارده به این پیش‌گو تنها دشمنی‌هایی بوده که در پشتِ نقاب علم مخفی شده است.
جالب است بدانید که او در سال 2009 لیز خوردنِ استیون جرارد، ستاره و کاپیتان اسبق لیورپول را در طی یک بازی مهم پیش‌بینی کرده بود که منجر به شکست تیمش می‌شود. نکته‌ی مهم اینکه این اتفاق واقعاً رخ داد؛ از‌این‌رو این پیش‌بینی را یکی‌از دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های سیلویا براون می‌دانند.
براون می‌گوید که او از پنج‌سالگی متوجه نیروی ماورایی خود شده؛ اینکه می‌تواند چیز‌هایی را ببند و حس کند که افراد عادی قادر به آن نیستند. نکته‌ی جالب اینکه او مادربزرگ و عمویش را نیز دارای چنین قدرتی معرفی می‌کند.
درنهایت او پس‌از 77 سال زندگی، در 29 آبان‌ماه 1392 در بیمارستانی در شهر سن‌دیگو دار فانی را وداع گفت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/264636/پیشگویی؛-کتابی-که-سال‌ها-قبل،-کرونا-را-پیش‌بینی-کرد
بستن   چاپ