ایران پرسمان
طنز/ شرایط برد- برد در زندان
دوشنبه 18 اسفند 1399 - 16:17:36
ایران پرسمان - روزنامه شهروند / سنگ اول
رئیس سازمان زندان‌ها گفته «زندانی نیروی کار ارزان‌قیمت است» اگر الان روی ما قیمت‌گذاری نکرده و ما را به جمع نیروهای ارزان‌قیمت اضافه نمی‌کنند یک نکته کوچک عرض کنم. از فرمایش ایشان می‌توان چنین برداشت کرد که گویا دوستان بدشان نمی‌آید در این وانفسای بحران‌های اقتصادی روی نیروی ارزان‌قیمت کار مانور دهند و تعداد آنها را اضافه کنند. یعنی به نظر می‌رسد در این فرمول از اضافه شدن تعداد زندانیان استقبال شود. منتها در همین شرایط اقتصادی گویا این اتفاق بازی برد-برد برای طرفین باشد. چون مخارج بیرون از زندان همچنان برای افراد سخت‌وطاقت‌فرسا شده که شاید خیلی‌ها بدشان نیاید بروند زندان حداقل سه وعده غذا داشته باشند. آقا دست بنده را ول کن. حالا من یک چیزی گفتم. من که جزو آن دسته نیستم. عجبا...
سنگ دوم
از قدیم گفته‌اند سنگ اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج. ‌ای بابا امروز تا حرف می‌زنیم کلی مدعی‌العموم پیدا می‌کنیم. خودم می‌دانم که سنگ نیست و خشت است، اما خوب است که آدم به روز باشد. این روزها کی از خشت در صنعت ساختمان استفاده کرده که من دومی‌اش باشم. خب بگذریم. برای ماستمالی کردن سنگ اول و فرار از کج شدن بنای ستون روزنامه مجبورم سنگ دوم را خیلی ملو و مجلسی مطرح کنم که نه سیخ بسوزد و نه کباب. برخی خبرگزاری‌ها تیتر زده بودند از 112 حکم مندرج در قانون هوای پاک، فقط 10 حکم عملیاتی شده است!
که به نظر می‌رسد آن ١٠ حکم هم احکام ماموریت خارجی مقامات و مسئولان در این حوزه بوده.
سنگ سوم
وزیر جوان ارتباطات گفته ابلاغیه‌ای دریافت کردیم که می‌گفت کاربران به سمت بسته‌های اینترنت رایگان شبانه سوق پیدا نکنند. چرا که تأثیر منفی روی دانش‌آموزان و دانشجویان داشت و آنها را شب بیدار نگه می‌داشت و صبح نمی‌توانستند سر کلاس حاضر شوند.
دانشجویان گرامی بالاغیرتا با قطع اینترنت شبانه بگیرید تخت بخوابید. یک وقت دور هم ننشینید کاری کنید یا چیزی بخورید که دیگر نشود جمعش کرد. لطفا حتی بلند نشوید آب بخورید. برای درسخوان شدن شما ممکن است آب را هم قطع کنند.
 شهرام شهیدی

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/264973/طنز--شرایط-برد--برد-در-زندان
بستن   چاپ