ایران پرسمان
ذوالنوری: کشورهای منطقه قادر به حفظ امنیت هستند
دوشنبه 18 اسفند 1399 - 17:34:46
ایران پرسمان - ایسنا / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کشورهای منطقه قادر هستند منافع و امنیت منطقه را حفظ کنند و استفاده از جریان های مخرب که تأمین کننده منافع غربی ها و صهیونیست ها هستند، فقط منجر به ترویج ناامنی و بی ثباتی می‌شود.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه، 18 اسفندماه) با آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.
ذوالنوری در ابتدای این دیدار گفت: میان ایران و ارمنستان دوستی دیرینه‌ای وجود دارد و در سوابق دوستی دو کشور هیچ نقطه تاریکی که مانع گسترش روابط دو طرف باشد، نیست همچنین مردم ارمنستان نیز به ایران به عنوان میهن دوم خود نگاه کرده و ارامنه ساکن ایران هم همیشه در فراز و نشیب‌های کشور، همراهی خوبی با نظام اسلامی داشته اند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به نقش و جایگاه مجالس در ساختار حاکمیتی ایران و ارمنستان، مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد روابط خود را با مجلس ارمنستان در سطوح مختلف تقویت کند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به مناقشه اخیر میان آذربایجان و ارمنستان افزود: آنچه میان دو کشور همسایه ما رخ داد، ناخوشایند بود چون جمهوری اسلامی ایران جنگ را به نفع مردم منطقه نمی داند از این رو حفظ امنیت و ثبات فعلی، از اهمیت زیادی برخوردار است.
ذوالنوری اضافه کرد: از ابتدا معتقد بودیم که این مناقشات باید به صورت مسالمت آمیز و از طریق مذاکره میان طرفین حل شود، هنوز هم برای حل مسائل باقیمانده بر موضع گذشته خود تأکید داریم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با ابراز نگرانی از استفاده ابزاری از تروریسم تکفیری در درگیری های منطقه ای گفت: اخباری که حاکی از انتقال تروریست های داعش از سوریه و استفاده از آنها در درگیری های اخیر مخابره می شود، نگران کننده است.
وی در ادامه با بیان اینکه باز شدن پای تروریست ها به منطقه به نفع هیچکدام از طرفین و سایر کشورهای منطقه نیست، عنوان کرد: کشورهای منطقه خودشان قادر هستند منافع و امنیت منطقه را حفظ کنند و استفاده از جریان های مخرب و بنیان کنی که تأمین کننده منافع غربی ها و صهیونیست ها هستند، فقط منجر به ترویج ناامنی و بی ثباتی خواهد شد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت حفظ ثبات در منطقه و ارمنستان و احترام به مرزهای بین المللی و ضمن ابراز امیدواری از پایان رسیدن فوری تلاطم ها در منطقه، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم در سخنرانی که به مناسبت 17 ربیع داشتند ضمن تاکید بر رفع اشغال قره باغ و هشدار بر عدم نزدیکی تروریست های تکفیری به مرزهای جمهوری اسلامی ایران، به حفظ امنیت ارامنه ساکن قره باغ، تاکید فرمودند.
سفیر ارمنستان در تهران: حفظ ثبات منطقه و تقویت روابط با ایران برای ارمنستان حائز اهمیت است
آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدار ضمن استقبال از توسعه همکاری های پارلمانی میان دو کشور گفت: تقویت همکاری های فیمابین و افزایش رفت و آمدهای نمایندگان مجالس دو کشور نقش مهمی در استحکام روابط دو کشور خواهد داشت و می تواند در ارتقای درک طرفین از مواضع یکدیگر نیز موثر باشد.
وی در ادامه در این دیدار تأکید کرد: ایران از همسایگان مهم و دیرینه ارمنستان در منطقه است از این رو ما از نقش آفرینی بیشتر جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه استقبال می کنیم.
سفیر ارمنستان در تهران در پایان گزارشی از تحولات مناقشه میان کشور متبوعش با جمهوری آذربایجان ارائه و تصریح کرد: در فضای فعلی با توجه به تحولاتی که در منطقه و کل صحنه سیاست خارجی دنیا در جریان است، حفظ ثبات منطقه و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای دوست از جمله جمهوری اسلامی ایران برای ما مهم است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/264989/ذوالنوری--کشورهای-منطقه-قادر-به-حفظ-امنیت-هستند
بستن   چاپ