ایران پرسمان
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 17 مطرح کرد؛
پروانه ساخت تجاری براساس طرح تفصیلی
دوشنبه 18 اسفند 1399 - 16:54:00
ایران پرسمان - معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 17 با بیان اینکه صدور پروانه واحد تجاری براساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی به شکل سیستمی امکان پذیر است، گفت: احداث واحد تجاری در پهنه های غیرکاربری تجاری در منطقه 17 امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 17، مهدی یوسفی معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 17 در این باره گفت: احداث واحد تجاری نیازمند یک فرایند و ضوابط قانونی است و این طور نیست که در هر معبری احداث تجاری صورت گیرد، در حال حاضر در پهنه های(محله های مشخص) «s» و«m»که محیط تجاری تعریف شده قابلیت احداث واحد تجاری وجود دارد و در پهنه های مسکونی حداکثر یک ملک می تواند 20 درصد بنای خود را به تجاری اختصاص دهد، البته این موضوع نیز براساس موقعیت ملک در نظر گرفته می شود.
او افزود: شهروندانی که در خواست احداث واحد تجاری دارند اگر ملک مورد نظر در پهنه های s و m که در طرح تفصیلی شهر تهران تعریف شده باشد و ضوابط و مقررات را داشته باشد مشکلی در احداث و روند صدور پروانه تجاری نخواهند داشت.
یوسفی اضافه کرد: برخی از مالکان در پهنه های مسکونی تمایل به احداث تجاری دارند که هیچگونه سابقه تجاری در آن ملک وجود ندارد، برای نمونه ملکی در معبر با عرض 6 متر که محیط مسکونی به حساب می آید، احداث واحد تجاری قابل قبول نخواهد بود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 17 در ادامه گفت: در معابر اصلی منطقه که شکل گیری واحد های تجاری رخ داده شهرداری این کمک را به همشهریانی که تمایل به احداث تجاری داشته باشند می کند، اما در زمینه هزینه عوارض احداث واحد تجاری شهرداری کاملا براساس مقررات و قوانین عمل خواهد کرد و اختیاری در تخفیف بابت هزینه احداث تجاری ندارد و طبق مصوبه شورای شهر تهران هزینه دریافت خواهد شد.
او اضافه کرد: نگاه شهرداری تهران در محلات جنوبی محور خیابان انقلاب در حوزه شهرسازی به دلیل بافت ریزدانه بودن در زمان تخریب و نوسازی هم کیفی و هم کمی است، به طوری که مدیریت شهری مشکلات شهروندان را درک می کند و اینکه استانداردهای لازم را در اجرای طرح داشته باشند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/265003/پروانه-ساخت-تجاری-براساس-طرح-تفصیلی
بستن   چاپ