ایران پرسمان
وزیر خارجه اردن: شاهزاده حمزه می‌خواست خود را "حاکم جایگزین" نشان دهد
چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 11:05:21 AM
ایران پرسمان- وزیر خارجه اردن تأکید کرد که شاهزاده حمزه فعالیت‌هایی را با هدف برانگیختن خشم مردم نسبت به وضعیت اقتصادی و نشان دادن خودش به عنوان حاکم جایگزین انجام می‌داد.

به گزارش ایسنا، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال درباره رخدادهای روز شنبه در اردن گفت: مقامات اردن تهدید روزافزون شاهزاده حمزه بن الحسین را که از عملکرد ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن انتقاد می‌کرد، خنثی کردند. تحرکات و تهدیدات به طور کامل مهار شد و اوضاع تحت کنترل است.

وی گفت: شاهزاده حمزه تهدید فوری نبود بلکه همواره برای برانگیختن خشم مردمی نسبت به وضعیت وخیم اقتصادی و نشان دادن خودش به عنوان حاکم جایگزین تلاش می‌کرد.

الصفدی گفت: هدف فعالیت‌های شاهزاده حمزه برهم‌زدن ثبات کشور بود. جدول زمانی و اقدامات لجستیکی چنین حمله‌ای که به حد کودتا نرسید، بررسی شد.

نیروهای امنیتی اردن حدود 20 تن از جمله برخی از نزدیکان شاهزاده حمزه را بازداشت کردند. شاهزاده حمزه ارتکاب هرگونه اقدام غیرقانونی را تکذیب می‌کند.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: این حوادث عرصه سیاسی اردن را تهدید می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: عبدالله دوم با خشم عمومی روزافزونی به ویژه در سایه شیوع کرونا و وضعیت دشوار اقتصادی مواجه است. در این راستا شاهزاده حمزه با اعتراضات مردمی همراه شده است و حمایت گسترده مردمی را حفظ می‌کند. وی اخیرا نیز دیدارهای متعددی با عشایر اردن داشت.


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/273696/وزیر-خارجه-اردن--شاهزاده-حمزه-می‌خواست-خود-را-"حاکم-جایگزین"-نشان-دهد
بستن   چاپ