ایران پرسمان
عملیات پهپادی نیروهای یمن علیه پایگاه هوایی «ملک خالد»
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 09:29:53
ایران پرسمان - فارس / سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به انجام عملیات پهپادی دقیق به یک فرودگاه نظامی متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی، گفت این اقدام، پاسخ طبیعی به تداوم تهاجم و محاصره علیه یمن است.
شبکه «المسیره» به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح یمن گزارش داد: «پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین قاصف 2کی هدف قرار گرفت».
بر اساس این گزارش، سخنگوی نیروهای مسلح یمن توضیح داد: «الحمدلله این عملیات، یک حمله دقیق به پایگاه هوایی ملک خالد بود و هدف قرار دادن آن، پاسخ قانونی و طبیعی به ادامه تهاجم و محاصره است».
خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز نوشت، ائتلاف سعودی اما مدعی است که پدافند هوایی در خمیس مشیط، به مقابله با این عملیات پهپادی پرداخته است.
این دومین شب پیاپی است که نیروهای مسلح یمن پایگاه ملک خالد را هدف می‌گیرند. بامداد چهارشنبه نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد دو پهپاد این کشور توانستند عملیات موفقی را علیه این پایگاه هوایی در خمیس مشیط انجام دهند.
پیش از این، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که اگر ائتلاف سعودی بخواهد به حماقت خود در تجاوز علیه یمن ادامه دهد راهبرد موسوم به «درد بزرگ» به اجرا گذاشته می‌شود.
از سوی دیگر، ناامیدی و شکست این ائتلاف متجاوز در هفتمین سال تجاوز به یمن، ریاض را بر آن داشت که ابتکارعمل ادعایی خود برای پایان دادن به جنگ در این کشور را مطرح کند که دولت نجات ملی یمن آن را به دلیل زیاده‌خواهی ریاض، عدم توقف حملات روزانه و عدم لغو محاصره شش ساله این کشور رد کرد.
بامداد سه‌شنبه بود که نیروهای مسلح یمن با استفاده از چند فروند موشک و پهپاد رزمی، اهداف نظامی ائتلاف متجاوز سعودی را در شهر جده هدف قرار دادند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/274274/عملیات-پهپادی-نیروهای-یمن-علیه-پایگاه-هوایی-«ملک-خالد»
بستن   چاپ