ایران پرسمان
طالبان: تا خروج نیروهای خارجی از افغانستان در گفتگویی شرکت نمی کنیم
چهارشنبه 25 فروردین 1400 - 11:57:57 AM
ایران پرسمان - مهر / سخنگوی طالبان گفت تا زمانی که نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند، این گروه در هیچ مذاکرات دیپلمات بیشتری شرکت نخواهد کرد.
سخنگوی دفتر طالبان در قطر از عدم مشارکت در هیچ مذاکرات دیپلماتیک پیش از خروج نیروهای خارجی از افغانستان خبر داد.
سخنگوی طالبان گفت تا زمانی که نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند، این گروه در هیچ مذاکرات دیپلمات بیشتری شرکت نخواهد کرد.
این در حالی است که منابع رسانه ای غربی روز سه شنبه اعلام کردند که رییس جمهور آمریکا تا 11 سپتامبر همه نظامیان تروریست این کشور را از افغانستان خارج خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جو بایدن رییس جمهور آمریکا قرار است تا 11 سپتامبر تمامی نظامیان تروریست کشورش را از افغانستان خارج کند.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست و خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که بایدن با نقض توافق دوحه میان طالبان با دولت ترامپ در سال گذشته در خصوص خروج نظامیان تروریست آمریکایی از افغانستان در روز اول ماه می سال جاری میلادی، در صدد است تا 11 سپتامبر همه نیروهایش را از این کشور خارج کند.
این در حالیست که جو بایدن رییس جمهور آمریکا پیشتر و در جریان نخستین کنفرانس خبری خود گفته بود که نمی تواند به وعده کشورش در خصوص توافق دوحه در تاریخ اول ماه می عمل کند.
همچنین وزارت خارجه ترکیه روز سه شنبه از برگزاری گفتگوهای صلح افغانستان در روز 24 آوریل (4 اردیبهشت) خبر داد.
در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده است: این نشست در استانبول برگزار خواهد شد. نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در گفتگوهای صلح افغانستان شرکت خواهند کرد.
بیانیه مذکور می افزاید: سازمان‌دهندگان این نشست بر لزوم حمایت از حاکمیت مستقل و متحد افغانستان تاکید دارند. هدف اصلی کنفرانس صلح افغانستان در استانبول تسریع و تکمیل مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه برای دستیابی به راه حل سیاسی عادلانه و پایدار است.
گفتنی است که پیشتر قرار بود جمعه این هفته نشست مذکور برگزار شود؛ اما طالبان از عدم آمادگی خود برای شرکت در آن خبر داده و خواستار به تعویق افتادن آن شده بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/276426/طالبان--تا-خروج-نیروهای-خارجی-از-افغانستان-در-گفتگویی-شرکت-نمی-کنیم
بستن   چاپ