ایران پرسمان
رئیس حشد الشعبی: فرایند انتخاب نخست‌وزیر عراق نادرست بود
پنجشنبه 26 فروردين 1400 - 15:56:32
ایران پرسمان - مهر / رئیس سازمان «حشد الشعبی» عراق در سخنانی تأکید کرد: فرایندی که طبق آن «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست وزیر عراق انتخاب شد، نادرست بود.
به گزارش سایت شبکه عراقی العهد، «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی سخنانی را در خصوص فرایند انتخاب مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر عراق، مطرح کرد.
بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: فرایندی که طبق آن مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر عراق انتخاب شد، نادرست بود. در این ارتباط باید بگویم که عراق دارای نظام پارلمانی است و بنابراین نامزد نخست‌وزیری را فراکسیون بزرگ‌تر در پارلمان باید معرفی کند.
الفیاض همچنین عنوان کرد: در دوره پیش ائتلاف القوی العراقیه فراکسیون بزرگ‌تر پارلمان عراق را تشکیل داد و نخست وزیر باید از این ائتلاف انتخاب می‌شد اما این اتفاق نیفتاد و طی یک فرایند نادرست، الکاظمی به عنوان نخست وزیر انتخاب شد.
رئیس سازمان حشد الشعبی با اشاره به کارشکنی‌های ایالات متحده آمریکا در فرایند سیاسی عراق، گفت: در دولت پیشین آمریکا به ریاست ترامپ از نامزدی فردی از ائتلاف فتح برای تصدی پست نخست وزیری ممانعت به عمل آمد. آمریکایی‌ها با اتخاذ یک سیاست نسنجیده اجازه نامزدی فردی از ائتلاف فتح را ندادند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/276920/رئیس-حشد-الشعبی--فرایند-انتخاب-نخست‌وزیر-عراق-نادرست-بود
بستن   چاپ