ایران پرسمان
روسیه آمریکا را تهدید کرد
پنجشنبه 26 فروردين 1400 - 16:51:35
ایران پرسمان - ایرنا / سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که روسیه اقدامات تحریمی آمریکا را محکوم می کند و به تحریم های این کشور با پیروی از اصل اقدام متقابل پاسخ می دهد.
به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: در مورد تحریم ها در هر صورت بطور متقابل پاسخ می دهیم به گونه ای به بهترین شکل ممکن منافع خود را تامین کنیم. 
وی به نشت اخبار مبنی بر تصمیم آمریکا برای وضع تحریم های جدید در مورد روسیه اشاره کرد و افزود: احتمالا چنین برنامه ای وجود دارد و اخبار بدون دلیل منتشر نمی شود. 
پسکوف با بیان اینکه در زمان حاضر باتوجه به اخبار روزنامه ها در این مورد اظهارنظر نمی کنیم و منتظر می مانیم تصمیم مشخصی از سوی مقامهای آمریکایی اعلام شود. 
رسانه های خارجی به تازگی گزارش دادند که آمریکا امکان دارد دیپلمات های روسی را از آن کشور اخراج و تحریم های جدیدی علیه مسکو وضع کند.
پیشتر خبرگزاری تاس به نقل از "بلومبرگ" اعلام کرده بود: دولت آمریکا موضوع اتهام دست داشتن روسیه در انتخابات آمریکا و همچنین هک شدن سایت "سولار ویندز" Solar Winds را در دست تحقیق قرار داده و هم اکنون این تحقیقات تکمیل شده و دولت آمریکا امکان دارد بزودی اقدامات تلافی جویانه ای علیه روسیه اتخاذ و آن را اعلام نماید. 
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت :«نمی خواهیم بر اساس فرمول لنین در روابط دوجانبه اقدام کنیم که یک گام به جلو و دو گام به عقب برداشته شود.»
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر امکان اخراج دیپلمات های روس از آمریکا، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه با احمقانه خواندن خط مشی واشنگتن در قبال مسکو گفت: روسیه به هر اقدام غیردوستانه آمریکا پاسخ می دهد.
به گزارش ایرنا، لاوروف گفت: آمریکا و متحدانش شرکای نامطمئنی هستند و نباید به آنها تکیه کرد.
وزیر امور خارجه روسیه افزود: "حتی یک ساختار طرفدار مقامات واشنگتن مانند شورای آتلانتیک نیز در حال انتشار مطالبی است که از خط مشی منتهی به بن بست مطلق و شاید حتی احمقانه ایالات متحده در رابطه با روسیه انتقاد می کند، که از نقطه نظر اهداف اعلام شده در زمان اعمال تحریم ها، هیچگونه نتیجه ای ببار نمی آورد".
آمریکا از سال 2014 تاکنون نزدیک به یکصد بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده است. 
پسکوف در ادامه سخنان خود با اشاره به تاثیر منفی تحریم ها بر روابط دوجانبه روسیه و آمریکا اظهار داشت: تحریم های جدید آمریکا به دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن سران روسیه و آمریکا هیچ کمکی نمی کند. 
وی افزود: اینکه تحریم های ضدروسی مانع دیدار سران روسیه و آمریکا بشود، باید رئیس جمهوری روسیه درباره آن تصمیم بگیرد.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه بایدن پیشنهاد دیدار با پوتین داده است، اظهار داشت: برگزاری دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در هفته های اخیر ناممکن است. 
وی در مورد اخبار مبنی بر امکان دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا خاطرنشان کرد: این مساله در مرحله تجزیه و تحلیل قرار دارد. به احتمال زیاد موضوع برگذاری اجلاس اقلیمی جهانی مطرح است که هفته آینده برگزار می شود.
بایدن به تازگی در گفت وگویی تلفنی با پوتین از وی برای شرکت در اجلاس اقلیمی جهانی که به صورت وبیناری برگزار می شود، دعوت کرد. 

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/276927/روسیه-آمریکا-را-تهدید-کرد
بستن   چاپ