ایران پرسمان
وزیر خارجه آمریکا: خروج نظامیان به معنی تضعیف روابط کابل -واشنگتن نیست
پنجشنبه 26 فروردين 1400 - 17:49:19
ایران پرسمان - ایرنا / وزیر امور خارجه آمریکا در سفری به کابل اعلام کرد که خروج نظامیان آمریکایی به معنی تضعیف روابط راهبردی کابل- واشنگتن نیست و آمریکا به تعهدات خود با دولت و مردم افغانستان پایبند خواهد ماند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کابل شد و در دیدار محمداشرف غنی رئیس جموری افغانستان گفت که آمریکا حمایت‌های دیپلماتیک خویش از افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور را ادامه می دهد و تلاش های خود را بخاطر تسهیل روند صلح افغانستان، تداوم خواهد داد. 
در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد اشرف غنی از کمک و همکاری آمریکا طی دو دهه گذشته به دولت و مردم افغانستان قدردانی کرد.
رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به توانایی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفت که نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی ما نشان دادند که به تنهایی قابلیت دفاع سرزمین و کشور خود را دارند و مردم افغانستان پشتیبان نیروهای امنیتی و دفاعی خود هستند.
اشرف غنی گفت: اکنون که آمریکا قصد خروج نیروهای خود را از افغانستان دارند، ضرورت به یک بحث واضح در خصوص آغاز فصل جدید همکاری‌ها بر محور احترام متقابل و منافع مشترک میان دو کشور، وجود دارد.
سفر وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام موضع رئیس جمهوری آمریکا و اعلام خروج تمام نیروهای این کشور افغانستان صورت گرفت که قرار است تا پیش از 11 سپتامبر امسال افغانستان را ترک کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/276942/وزیر-خارجه-آمریکا--خروج-نظامیان-به-معنی-تضعیف-روابط-کابل--واشنگتن-نیست
بستن   چاپ