ایران پرسمان
واکنش نماینده سازمان ملل در عراق به حمله شب گذشته به فرودگاه اربیل
پنجشنبه 26 فروردين 1400 - 18:44:25
ایران پرسمان - ایرنا / نماینده سازمان ملل در عراق ضمن محکومیت حمله شب گذشته به فرودگاه اربیل، آنرا در راستای بی ثباتی منطقه عنوان کرد.
جنین پلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق امروز پنجشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: "حوادث شب گذشته در اقلیم کردستان، نمونه دیگری از تلاش های بی پروا برای التهاب تنش ها و تهدید ثبات عراق است".
وی این اقدامات را خشونت آمیز توصیف و آنرا محکوم کرد و "دولتهای فدرال و اقلیم کردستان را به اقدام سریع و هماهنگ برای جلوگیری از تشدید بیشتر" فراخواند.
شب گذشته حمله ای به فرودگاه اربیل صورت گرفت که وزارت داخله اقلیم کردستان آنرا با پهپاد حاوی تی-ان-تی اعلام کرد که منجر به آتش سوزی گسترده در این فرودگاه، توقف تمامی پروازها، بستن خیابان های منتهی به کنسولگری آمریکا و همچنین به صدا در آمدن آژیر خطر در این کنسولگری منجر شد.
نیروهای آمریکایی در پایگاه "الحریر" واقع در شمال اربیل حضور دارند که اسفندماه سال گذشته نیز مورد حمله موشکی قرار گرفت و شلیک سه راکت به مکانی که براساس اعلام آمریکایی ها "نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکا" عنوان شده بود، "دست‌کم هشت زخمی و یک کشته" بر جای گذاشت.
به گفته فرمانده پایگاه "یک پیمانکار غیرنظامی" بر اثر "حمله قلبی" ناشی از حمله راکتی جان سپرد.
در همان زمان مسوولان اقلیم کردستان سعی داشتند این حملات را به گروه های مقاومت و الحشدالشعبی نسبت دهند اما بعدا با انتشار مدارک این ادعاها رد شد.
همچنین قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق از زیرشاخه های الحشدالشعبی پس از حملات ماه گذشته صراحتا اعلام کرد این گونه حملات با مدیریت رژیم صهیونیستی و به هدف درگیری دولت بایدن و ایجاد شبهه برای محور مقاومت ترتیب داده می شود.
وی در همان زمان خواستار انجام تحقیقات به صورت شفاف و اعلام عمومی و صریح نتایج شد تا عاملان این حملات برای همه معلوم شوند و دیگر انگشت اتهام به سوی مقاومت نشانه نرود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/276957/واکنش-نماینده-سازمان-ملل-در-عراق-به-حمله-شب-گذشته-به-فرودگاه-اربیل
بستن   چاپ