ایران پرسمان
برنامه کاهش محدودیت های کرونایی در ایتالیا اعلام شد
شنبه 28 فروردين 1400 - 12:40:16
ایران پرسمان - ایرنا / خبرگزاری آنسا نوشت: ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا درحالی از برنامه کاهش محدودیت های کرونایی از اواخر ماه جاری خبر می دهد که تاکنون تنها هفت درصد جمعیت این کشور در برابر کووید-19 واکسینه شده اند.
به نقل از این خبرگزاری ایتالیایی، «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا دیروز جمعه اعلام کرد که دولت از 26 آوریل (6 اردیبهشت) شروع به کاهش چشمگیر محدودیت های مرتبط با کووید-19 در ایتالیا می کند.
وی گفت: دولت ریسک محاسبه شده ای را براساس داده های بدست آمده از تعداد مبتلایان محاسبه کرده و به این نتیجه رسیده وضعیت درحال بهبود است.
گفته می شود بر این اساس تمامی رستوران ها در مناطق اعلام شده قادر به بازگشایی و پذیرایی از مشتریان در فضای باز خواهند بود و مسابقات ورزشی هم امکان از سرگیری دارند. دانش آموزان دبیرستانی هم به جز در مناطق قرمز از تاریخ اعلام شده به کلاس های درس باز می گردند. کاهش محدودیت ها در ایتالیا در حالی صورت می گیرد که براساس گزارش های وزارت بهداشت این کشور تاکنون هفت درصد جمعیت ایتالیا دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
دراگی همچنین ضمن ابراز خوش بینی به آینده از رفع ممنوعیت سفرهای بین شهری در ایتالیا خبر داد و افزود: به مردم اجازه داده می شود که بین مناطق زرد حرکت کنند و علاوه بر این امکان عبور از مناطق گوناگون با رنگ های مختلف در صورت گرفتن مجوز وجود دارد.
نخست وزیر ایتالیا در ادامه تاکید کرد: کاهش تدریجی محدودیت ها راهی برای حمایت از گروه هایی است که تحت تاثیر محدودیت های اعمال شده ناشی از گسترش ویروس کرونا متحمل زیان های بسیاری شده اند.
ایتالیا نخستین کشور اروپایی بود که با آغاز همه گیری جهانی کرونا، شاهد شمار بالای مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری ویروسی بود. براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از سه میلیون و 842 هزار نفر در ایتالیا به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 116 هزار و 300 نفر جان خود را از دست داده اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/277421/برنامه-کاهش-محدودیت-های-کرونایی-در-ایتالیا-اعلام-شد
بستن   چاپ