ایران پرسمان
اریتره به حضور نیروهایش در تیگرای اقرار کرد
شنبه 28 فروردين 1400 - 12:40:19
ایران پرسمان - ایسنا / اریتره در اقدامی که اولین اعتراف علنی این کشور به مشارکت در درگیری‌های تیگرای محسوب می‌شود، موافقت خود را با آغاز عقب‌نشینی نیروهایش از اقلیم تیگرای در اتیوپی به شورای امنیت اعلام کرد.
به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، نماینده اریتره در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت نوشت: از آنجایی که خطر قریب الوقوع (در اقلیم تیگرای) تا حد زیادی از بین رفته، اریتره و اتیوپی در بالاترین سطوح توافق کردند همزمان با استقرار دوباره یگان‌های اتیوپی در طول مرزهای بین‌المللی، روند عقب‌نشینی نیروهای اریتره آغاز شود.
وی افزود : "ما ادعاهای دروغین راجع به استفاده از خشونت جنسی و گرسنگی دادن به مردم به عنوان سلاح شنیدیم. ادعاهای تجاوز جنسی و سایر جنایات علیه سربازان اریتره نه تنها ناراحت کننده است، بلکه حمله‌ای شدید به فرهنگ و تاریخ مردم ما است."
 آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی ماه گذشته به حضور نیروهای اریتره در کشورش اعتراف کرده و از آغاز خروج آنها سخن گفت.
نیروهای اریتره از نوامبر گذشته وارد درگیری‌ها در منطقه تیگرای شده و از نیروهای دولت مرکزی اتیوپی در برابر شورشیان جبهه مردمی آزادسازی تیگرای حمایت کردند.با این حال ، تا زمان انتشار این پیام ، اریتره بارها حضور نیروهای خود را در منطقه کوهستانی انکار کرده بود.
این پیام پس از آن ارسال شد که مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی روز پنج‌شنبه در شورای امنیت اعلام کرد که در خصوص عقب‌نشینی نیروهای اریتره و وخامت شرایط انسانی در تیگرای هیچگونه پیشرفتی حاصل نشده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/277424/اریتره-به-حضور-نیروهایش-در-تیگرای-اقرار-کرد
بستن   چاپ