ایران پرسمان
نشست سران چین، فرانسه و آلمان درباره تغییرات اقلیمی
يکشنبه 29 فروردين 1400 - 09:21:14
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / رهبران سه کشور چین، فرانسه و آلمان به صورت ویدئو کنفرانس اقدام به برگزاری نشست درباره تغییرات آب و هوایی کردند.
جامعه بین المللی شاهد اقدامات و دستاورد‌های چین در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی است. سران کشور‌های چین، فرانسه و آلمان در نشستی به صورت ویدئو کنفرانس دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در خصوص تغییرات اقلیمی بیان کردند.
در این نشست، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین گفت پکن اقدامات خود را درباره شرایط اقلیمی فعالانه انجام می‌دهد، خنثی سازی کربن را در برنامه کلی خود برای پیشرفت زیست محیطی گنجانده و توسعه اقتصاد سبز را در سراسر کشور گسترش داده است.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هم در این نشست گفت پاریس از اعلامیه چین برای دستیابی به خنثی سازی کربن تا سال 2060 استقبال می‌کند. این یک تعهد بزرگ است که نشان دهنده ابتکار عمل چین در مسئولیت‌های مهم به شمار می‌رود.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در این اجلاس بر تقویت همکاری‌ها در زمینه تغییرات اقلیمی تاکید کرد. سران سه کشور چین، فرانسه و آلمان توافق کردند به چند جانبه گرایی پایبند باشند، توافق پاریس را اجرا کنند و بر یک نظام آب و هوایی بر مبنای انصاف، عقلانیت و همکاری برد - برد تاکید کردند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/277726/نشست-سران-چین،-فرانسه-و-آلمان-درباره-تغییرات-اقلیمی
بستن   چاپ