ایران پرسمان
اعزام کشتی‌های انگلیسی برای حمایت از کی‌یف
يکشنبه 29 فروردين 1400 - 10:19:49
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / نیروی دریایی انگلیس کشتی‌های جنگی خود را برای اعلام همبستگی با اوکراین، روانه دریای سیاه می‌کند.
به نقل از رویترز، کشتی‌های جنگی نیروی دریایی انگلیس در همبستگی با کی‌یف در ماه میلادی مه به سمت دریای سیاه حرکت می‌کنند.
منابع ارشد نیروی دریایی انگلیس اعلام کردند: یک ناوشکن نوع 45 مسلح به موشک‌های ضدهوایی و یک ناوچه ضد زیردریایی نوع 23 از گروه وظیفه ناوگان نیروی دریایی سلطنتی، ماه میلادی آینده به دریای سیاه اعزام می‌شود.
گفته شده استقرار این کشتی‌ها در سواحل اوکراین برای نشان دادن همبستگی با کی‌یف و متحدان ناتو در منطقه است.
سخنگوی وزارت دفاع انگلیس با متهم کردن روسیه به تشدید تنش در اوکراین، گفت: انگلیس و متحدانش در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی او، سه شنبه گذشته در تماسی تلفنی درباره اوکراین صحبت کردند. بایدن گفت که نگران تجمع نیرو‌های نظامی روسیه در نزدیکی مرز است و از مسکو خواست تا تنش‌ها را با همسایه خود کاهش دهد.
روسیه اظهار داشت که هدف این جنبش، تأمین امنیت ملی در پاسخ به تجمع نیرو‌های ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه است.
در تاریخ 14 آوریل، اداره دریانوردی و اقیانوس شناسی وزارت دفاع روسیه با انتشار یک بولتن اعلام کرد که ممنوعیت عبور و مرور کشتی‌های جنگی خارجی و سایر شناور‌های دولتی از دریای سرزمینی روسیه برای در سه منطقه آبی دریای سیاه، از 24 آوریل تا 31 اکتبر وجود نخواهد داشت.
وزارت خارجه اوکراین اعتراض خود را نسبت به این اقدام روسیه به مسکو اعلام کرده و آن را نقض هنجار‌ها و اصول حقوق بین الملل خواند زیرا اوکراین حق حمل و نقل منظم در این مناطق دریای سیاه را دارد.
وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه تاکید کرد که کشور‌های عضو ناتو با اقدامات تحریک‌آمیز خود اوضاع را در اوکراین که بخشی از حوزه مسئولیت اتحاد نیست، تشدید می‌کنند و باعث ایجاد نوعی «انتقام نظامی» می‌شوند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/277744/اعزام-کشتی‌های-انگلیسی-برای-حمایت-از-کی‌یف
بستن   چاپ