ایران پرسمان
موافقت شهردار تهران با اختصاص مکانی برای ایجاد خانه قرآنیان
ترویج ادبیات قرآنی در دستور کار شهرداری است
يکشنبه 29 فروردين 1400 - 10:08:51
ایران پرسمان - شهر: شهردار تهران با اختصاص ملکی برای خانه قرآنیان در تهران موافقت و بر اداره آن به شکل هیات امنایی تاکید کرد.

به گزارش شهر، پیروز حناچی شهردار تهران عصر شنبه -28 فروردین- در حاشیه برنامه قرآنی در برج میلاد تهران درباره درخواست فعالان قرآنی برای ایجاد یک خانه قرآنی در تهران در جمع خبرنگاران گفت: توسعه مراکز فرهنگی در حوزه های مختلف یکی از نقاط تاثیرگذار در کلانشهرهای کشور و به خصوص در تهران به عنوان پایتخت ایران است. به طور طبیعی ترویج ادبیات قرآنی هم شامل این موضوع است و در برنامه های شهرداری تهران نیز قرار دارد. 
حناچی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در شهرداری برای ترویج فرهنگ قرآنی انجام شده است، گفت: عمده فعالیت های این مجموعه در حوزه قرآن در سراهای محلات است اما فعالان قرآنی درخواست داشتند که خانه ای به عنوان کانون قرآنی با امکانات ثابت ساخته شود و برای انجام این کار قول هایی داده شد. 
او درباره «پروژه امام هادی برای خانه قرآنیان» گفت: به یاد دارم در منطقه 8 شهرداری تهران دستور پیگیری در این زمینه داده شد. شهرداری تهران الگویی برای اداره خانه های فرهنگی دارد که بر مبنای آن در عین این که ملک، جزو املاک شهرداری است به صورت هیات امنایی اداره می شود. کانون قرآنی هم می تواند با این الگو انجام شود. ضمن اینکه شهرداری هم برای محقق شدن این امر تلاش می کند.
خبرنگار: اکبر بیاتی

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/277765/ترویج-ادبیات-قرآنی-در-دستور-کار-شهرداری-است
بستن   چاپ