ایران پرسمان
تاکید ماکرون بر استفاده همزمان از تحریم و گفتگو در روابط با روسیه
يکشنبه 29 فروردين 1400 - 16:20:02
ایران پرسمان - مهر / رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای عنوان داشت که باید در روابط با روسیه، تحریم و گفتگو با هم به کار گرفته شوند.
به گزارش اسپوتنیک، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه سی بی اس اعلام کرد: رویکرد مربوط به روابط با روسیه باید بر پایه دو ستون گفتگو و تحریمها باشد.
وی گفت: من فکر می‌کنم تحریمها به نوبه خود کافی نیستند اما تحریمها بخشی از یک بسته هستند. من قطعاً گفتگوی سازنده را ترجیح می‌دهم اما شما برای داشتن یک گفتگوی سازنده و کافی باید اعتبار داشته باشید.
ماکرون در ادامه صحبتهایش اعلام کرد که اگرچه کاملاً میل مشترکی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به جهت داشتن یک گفتگوی باز با روسیه دارد اما فکر می‌کند لازم است خط قرمزهای روشنی با روسیه با هدف معتبر بودن تعیین شود.
وی تاکید کرد: اگر ما بخواهیم به حل و فصل بسیاری از بحرانهای موجود در جهان امروز بپردازیم نیازمند یک گفتگوی باز و صریح با روسیه هستیم. وی افزود: تحریم‌ها نیز با این وجود بعد از یک رفتار غیرقابل قبول و زمانی که ما با یکدیگر همراستا نیستیم مورد نیاز هستند.
در روزهای اخیر شاهد رویکرد سختگیرانه کشورهای غربی علیه روسیه هستیم به طوری که بعد از اقدام آمریکا در تحریم مسکو و اخراج 10 دیپلمات روس، جمهوری چک نیز اقدام به اخراج 18 دیپلمات روس کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/277902/تاکید-ماکرون-بر-استفاده-همزمان-از-تحریم-و-گفتگو-در-روابط-با-روسیه
بستن   چاپ