ایران پرسمان
زخمی شدن نظامی آمریکایی با چاقو در کره‌جنوبی
يکشنبه 29 فروردين 1400 - 17:44:41
ایران پرسمان - فارس / یک نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی از ناحیه شکم مورد اصابت چاقو قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.
به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این سرباز آمریکایی در یک کافه محلی در شهری «پیونگ ‌تک» واقع در هفتاد کیلومتری سئول، با شخصی درگیر و با ضربه چاقو مجروح شد.
به گفته پلیس پیونگ‌ تک این سرباز آمریکایی بیست و یک ساله، از ناحیه شکم مورد اصابت چاقو قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.
به نوشته یونهاپ، جستجو برای فرد ضارب ادامه دارد و تحقیقات نشان می دهد که این فرد، یک سرباز کره‌ای تحت فرماندهی نیروهای آمریکایی است.
نظامیان آمریکایی از زمان پایان جنگ کره در سال 1953 در کره جنوبی حضور دارند. سئول از سال 1990 موظف به پرداخت بخشی از هزینه‌های ارتش آمریکا در این کشور شد.
هفته گذشته بعد از سال‌ها مذاکرات مشاجره گونه میان آمریکا و کره جنوبی بر سر تقسیم هزینه‌های نظامی در دولت سابق آمریکا، دو کشور سرانجام توافقی را در این خصوص امضا کردند.
در این توافق شش ساله موسوم به «یازدهمین توافقنامه اقدامات ویژه»، سئول موظف است سهم خود از هزینه را متناسب با افزایش هزینه‌های دفاعی بین سال‌های 2022 تا 2025 تنظیم کند. پیش‌بینی می‌شود این هزینه‌ها سالانه 6.1 درصد افزایش داشته باشد. طبق این توافق، کره جنوبی همچنین باید حدود 14 درصد بیشتر برای سال 2021 پرداخت کند و در ارتباط با سال 2020 هزینه مازادی پرداخت نخواهد کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/277948/زخمی-شدن-نظامی-آمریکایی-با-چاقو-در-کره‌جنوبی
بستن   چاپ