ایران پرسمان
فعال اصلاح‌طلب: بهتر است گزینه‌ای نظامی رئیس‌جمهور شود
دوشنبه 30 فروردين 1400 - 23:07:35
ایران پرسمان - مثلث / مهدی آیتی گفت: این دوره انتخابات، دوره اصلاح‌طلبان نیست و باید کنار بنشینند.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «آقای ظریف بهترین گزینه برای جبهه اصلاحات است؛ همان‌طور که آقای سید حسن خمینی بدترین گزینه اصلاحات بود و اگر در انتخابات نامزد می‌شد، هم به اعتبار سیاسی خاندان خمینی آسیب می‌زد، هم اعتبار خودش زیر سؤال می‌‌رفت. آقای روحانی هم مانند آقای سیدحسن خمینی بود؛ او هم جز سخنرانی کاری بلد نبود و نتیجه‌اش را هم اکنون می‌بینیم که دولتی ضعیف هشت سال کشور را اداره کرد. من بسیار خوشحالم که رهبر انقلاب با توصیه‌شان باعث عدم ورود سید حسن خمینی به انتخابات شد و رهبری بهترین کار را کردند زیرا تردید نکنید که اگر سید حسن خمینی وارد انتخابات می‌شد، همه ضرر می‌کردند».
او ادامه داد: «اما درباره آقای ظریف قاعده فرق می‌کند. اگر ظریف نامزد شود به مصلحت اصلاح‌طلبان است البته من باور دارم او اولا نامزد نمی‌شود و ثانیا به فرض محال اگر نامزد شود، نفر دوم انتخابات می‌شود؛ به بیان دیگر رأی می‌آورد اما نه رأیی که باعث پیروزی‌اش شود. باید بپذیریم که این دوره انتخابات، دوره اصلاح‌طلبان نیست و آنها باید کنار بنشینند و عرصه را رصد کنند و خود را آماده ورود به سیاست برای هشت‌سال آینده کنند. اصلاح‌طلبان باید به بازسازی خود برسند تا آنکه مدام تلاش بیهوده برای انتخابات کنند».
این فعال سیاسی درباره اینکه چرا ظریف نامزد نخواهد شد، بیان کرد: «با شناختی که از آقای ظریف دارم، تصور می‌کنم او انسان باهوشی است و می‌داند که رأی کافی نمی‌آورد و اگر نامزد شود صرفا ابزاری در دست اصلاح‌طلبان خواهد شد».
او درباره اینکه آیا ظریف اصلاح‌طلب محسوب می‌شود یا نه، اظهار کرد: «به هر حال آقای ظریف در حزب اعتدال و توسعه می‌گنجد و این حزب هم که به تأسی از شعار مرحوم هاشمی مبنی بر اعتدال ادامه یافت. گرچه این حزب کار خاصی نمی‌کند و بیشتر روی کاغذ است اما به هر حال اصلاح‌طلب فرض می‌شود. از سوی دیگر حتما آقای ظریف اصولگرا نیست و نمی‌توان او را نامزد عاریتی دانست؛ برخلاف آقای لاریجانی که بارها اعلام کرده اصلاح‌طلب نیست و حتی گفته است نیاز چندانی به حمایت اصلاح‌طلبان ندارد. حالا اگر ظریف نامزد اصلاح‌طلبان نباشد، نیروهای اصلاح‌طلب به سمت گزینه‌های درچه دو و سه مانند عارف، جهانگیری و پزشکیان می‌روند و اگر اینها هم نامزد نهایی نشوند به سمت گزینه دست چهارم مانند کواکبیان می‌روند».

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/278533/فعال-اصلاح‌طلب--بهتر-است-گزینه‌ای-نظامی-رئیس‌جمهور-شود
بستن   چاپ