ایران پرسمان
مجموعه‌ای از بهترین داستان‌های کوتاه ریموند کارور
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 12:14:50
ایران پرسمان - آخرین خبر / کتاب «کلیسای جامع» مجموعه‌ای از بهترین داستان‌های کوتاه ریموند کارور است؛ یکی از داستان‌نویسان و شاعران معاصر آمریکایی که باعث تجدید حیات دوباره‌ی داستان کوتاه در ادبیات دنیا شد. داستان‌های کوتاه این کتاب می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای خواندن در اوقات فراغت کوتاه شما باشند.
🔺کتاب «کلیسای جامع و چند داستان دیگر» سه مجموعه داستان کوتاه دارد؛ مجموعه‌های «می‌شود لطفا ساکت باشی؟»، «وقتی از عشق حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم» و «کلیسای جامع». این کتاب در مجموع 19 داستان کوتاه دارد. در ابتدای این کتاب گفت‌وگویی با ریموند کارور، نویسنده‌ی کتاب هم منتشرشده که کارور در آن از سبک داستان‌نویسی‌اش گفته است. از اینکه چطور سطح ظاهر داستان را آن‌چنان می‌تراشد تا به جوهر برسد و بعد به نتایجی دیگر می‌رسد که نمونه‌ی بارزش را می‌توان در داستان کوتاه «کلیسای جامع» دید. قبل از این گفت‌وگو، دو مقاله‌ی کوتاه هم از کارور منتشر شده است؛ یکی با عنوان «شور» و دیگری با عنوان «نوشتن»، درباره‌ی تاثیراتی که کارور از کسی یا چیزی گرفته است.
🔺فرزانه طاهری، مترجم معتبر و برجسته‌ی کتاب، در مقدمه‌ی کتاب نوشته است «آمریکای کارور آمریکای استیصال است. فرورفته در غباری از درد و سرخوردگی. دنیایی که کارور خلق می‌کند دنیای آدم‌هایی است که رویاهایشان را از دست داده‌اند. با خواندن هر داستان کارور گویی پا به خیابانی گذاشته‌ایم به ظاهر آشنای آشنا، اما کمی پیش‌تر که می‌رویم احساس می‌‌کنیم سر هر پیچی خطری در کمین است، یا زمین زیر پایمان حالاست که به ناگهان دهان گشاید. باید مراقب بود. به آخر که می‌رسیم گر چه اغلب حادثه‌ای عجیب یا وحشتناک هم رخ نداده است باز احساس می‌کنیم که خرد و خسته‌ایم، گویا جایی کسی پتکی بر مغزمان کوفته است.» چه چیزی بهتر از چنین تاثیری از یک کتاب بر ما.
📗 کلیسای جامع و چند داستان دیگر
▪️نویسنده: ریموند کارور
▪️مترجم: فرزانه طاهری
برگرفته از اینستاگرام baghe_ketab


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/278635/مجموعه‌ای-از-بهترین-داستان‌های-کوتاه-ریموند-کارور
بستن   چاپ