ایران پرسمان
مراکز کاریابی خراسان رضوی بیش از 10 هزار نفر را به کار گماشتند
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 12:18:52
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در رابطه با عملکرد کاریابی های استان گفت:مراکز کاریابی خراسان رضوی بیش از 10 هزار نفر را به کار گماشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، حمیدرضا پناه در رابطه با عملکرد اداره اشتغال و هدایت نیروی کار در سال 1399 گفت:در حال حاضر تعداد 58 کاریابی غیر دولتی داخلی در سطح استان فعال هستند که از این تعداد 25 کاریابی در مشهد و 33 کاریابی در سایر شهرستانها فعالیت دارند و شهرستان های جوین و کلات فاقد کاریابی هستند. 
وی افزود: علاوه بر 58 کاریابی غیر دولتی داخلی تعداد 16 کاریابی بین المللی نیز دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند که یک مورد در نیشابور و بقیه در مشهد در حال فعالیت هستند.
پناه با توجه به نقش مهم کاریابی های استان گفت: کاریابی ها با توجه آشنایی به نیازهای بازار کار از سویی و شناسایی متقاضیان کار از سوی دیگر می توانند نقش مهم و بسزایی در راهنمایی کارجویان و متقاضیان کار داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ارائه راهنمایی و مشاوره و هدایت سرمایه های انسانی به سوی فرصت های شغلی مناسب از طرف کاریابی ها می تواند موجب افزایش بهره وری و توسعه پیشرفت اقتصادی میهن اسلامی شود.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین اذعان کرد: تا پایان اسفند ماه سال 99 تعداد 20جلسه هیات استانی کاریابی ها برگزار شده و مواردی در خصوص صدور مجوز تاسیس 5 کاریابی در مشهد و شهرستانها ، لغو مجوز 4 کاریابی متخلف در شهرستانهای مشهد و سبزوار ،تذکر کتبی به 9 کاریابی به دلیل تخلف از جمله مصوبات این جلسات است.
پناه در خصوص عملکرد کاریابی های استان در شناسایی فرصتهای شغلی و بکارگماری جویندگان کار گفت: سال گذشته کاریابی های استان با ارائه خدمات مشاوره ای، توزیع مناسب فرصتهای شغلی،کنترل حضور و غیاب بیمه بیکاری، ثبت نام از جویندگان کار و... کمک بزرگی در اجرای صحیح حقوق شهروندی در این اداره کل بر عهده داشتند و توانستند در این مسیر اقدامات خوبی انجام دهند.
وی با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا شمار کارجویان ثبت نام شده در مراکز کاریابی استان را طی سال گذشته 33 هزار و 260 نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت 23 هزار و 462 فرصت شغلی نیز توسط مراکز کاریابی استان شناسایی شده است که تعداد افراد بکارگمارده شده توسط کاریابی های استان 10 هزار و 390 نفر بوده است.
پناه گفت:کاریابی ها در واقع بازوان توانمند و از سرمایه های این اداره کل هستند که در حوزه های مختلف نقش آفرینی می کنند و خدمات کاریابی ها می بایست با نگاه اعتماد،صیانت از سرمایه های انسانی و جلوگیری از گرفتاری و آسیب های اجتماعی باشد.
پناه به اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: سال گذشته هزار و 275 نفر در خراسان رضوی زیرپوشش این طرح قرار گرفتند که 803 نفر در استان متقاضی کارورزی شده و برای بهره‌گیری از طرح دانش‌آموختگان دانشگاهی ثبت‌نام کردند.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در پایان تصریح کرد : در سال 99 تعداد 8 مورد کاریابی غیر مجاز شناسایی و با آنان برخورد قانونی به عمل آمده و تعداد 5 کاریابی غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی شده که منجر به صدور رأی شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/278657/مراکز-کاریابی-خراسان-رضوی-بیش-از-10-هزار-نفر-را-به-کار-گماشتند
بستن   چاپ