ایران پرسمان
بهزیستی استان البرز مجری طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده می شود
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 12:18:54
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل بهزیستی البرز گفت : طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در 5 سال اول زندگی با محوریت و تسهیل گری مراکز مثبت زندگی و در راستای تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق، از سوی بهزیستی البرز اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز، اسدالله حیدری در در خصوص این طرح اظهار کرد: آموزش‌های پیشگیرانه پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده با هدف شناخت صحیح از یکدیگر در آغاز زندگی مشترک و کسب مهارت‌های ارتباطی لازم برای زندگی مشترک و تشویق زوجین برای دریافت این آموزش ها و خدمات در استان البرز در حوزه مشاوره و خانواده به دقت و با حساسیت در حال اجراست.
وی گفت: به منظور تحکیم و تعالی جایگاه خانواده و پیشگیری از تعارضات و آسیب‌های ناشی از طرح آزمایشی "مراقبت و بهبود خانواده در 5 سال اول ازدواج " فاز اول سال اول زندگی مشترک در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز و شهرستان اسلامشهر استان تهران در سال 1400 اجرا می شود.
حیدری ادامه داد: رویکرد اساسی این برنامه ازدواج آگاهانه زندگی مشترک با کمترین تعارض، افزایش رضایتمندی زناشویی و پایداری زندگی مشترک است.
مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد: این طرح برای تمام زوجین که درسال 1399 و 1400 در شهرستان ساوجبلاغ ازدواج کرده اند با مشارکت ارگان های ذی ربط مانند اداره ثبت اسناد و املاک، دفاتر ثبت ازدواج، دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت، انجام خواهد شد.
وی با اشاره به راهبردهای پنجگانه همچون تربیت مربیان خانواده، روانشناسان، تسهیل گران، مددکاران، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح کمک به ازدواج آگاهانه، حفظ و ارتقاء کیفیت زندگی مشترک و کاهش تعارضات شدید خانوادگی برای افراد به خصوص برای زوجین با ریسک بالا و درگیر با مشکلاتی از قبیل اعتیاد, دارای انواع اختلالات روانی یا جسمی مزمن, دارای سابقه خودکشی, چند همسری و دیگر موارد مشابه است.
حیدری با عنوان این که در حال حاضر در حال آماده سازی و برگزاری کارگاه‌ های آموزشی نیروهای مجری طرح هستیم، گفت: این طرح پس برگزاری 4 کارگاه آماده سازی با موضوعات تربت مدرس، تسهیل‌گری، مددکاری و تربیت مشاور نیروهای مراکز مثبت زندگی و مراکز مرتبط وهماهنگی های لازم با ارگان های همکار، اجرا خواهد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/278658/بهزیستی-استان-البرز-مجری-طرح-بهبود-و-مراقبت-روابط-خانواده-می-شود
بستن   چاپ