ایران پرسمان
آثار منتشرشده درباره سهراب سپهری در سال 1399
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 15:08:07
ایران پرسمان - خبرگزاری کتاب ایران /کتاب‌های مختلفی در سال 1399 درباره آثار و نگاه سهراب سپهری به شعر و هنر منتشر شده است که در گزارشی به معرفی نام این آثار پرداختیم.
سهراب سپهری از جمله نام‌هایی است که نمی‌توان درباره شعر و ادبیات معاصر صحبت کرد و نامی از او به زبان نیاورد؛ از این رو در سال‌های اخیر کتاب‌های مختلفی پیرامون آثارش و نگاهی که به ادبیات، هنر و زندگی دارد، منتشر شده است؛ به همین دلیل در سالمرگ این شاعر کاشانی به سراغ آثار منتشر شده از وی در سال 1399 رفتیم و فهرست این آثار را در اختیار شما قرار دادیم.
فهرست این آثار به شرح زیر است:
کتاب «نگاهی به سپهری»، اثر سروس شمیسا که در 429 صفحه، از سوی انتشارات مروارید راهی بازار نشر شده است.
کتاب «اندیشه مرگ از دیدگاه سهراب سپهری»، اثر ونوس بابالو که در 217 صفحه از سوی موسسه آموزشی تالیفی ارشدان‏‫ منتشر شده است.
کتاب «گلخانه فکر»، اثر زهرا بهلولی که به مقایسه تصویرسازی از طبیعت در سروده‌های منوچهری دامغانی و سهراب سپهری می‌پردازد و در 103 صفحه از سوی انتشارات تیرگان منتشر شده است.
کتاب «ﺟﻬﺎن وطنی در ﺷﻌﺮ ﻣﻌﺎﺻﺮ ﻓﺎرﺳﯽ»، که به شعر شاملو، فروغ و سهراب می‌پردازد. این کتاب که اثر معصومه لطفی است در 86 صفحه از سوی انتشارات سنجش و دانش منتشر شده است.
کتاب «سروده‌هایی از شاعران کاشان»، اثر آقامحمد وطنی که منتخبی از اشعار محتشم کاشانی، کلیم کاشانی، باباافضل کاشانی و سهراب سپهری است در 200 صفحه از سوی انتشارات محتشم راهی بازار نشر شده است.
کتاب «تفسیر اشعار سهراب سپهری: ما هیچ، ما نگاه»، اثر نگار مظفری معارف که در 117 صفحه از سوی انتشارات جالیز منتشر شده است.
کتاب «چکه‌های وقت» که گزیده‌ اشعار هشت کتاب سهراب سپهری همراه با ترجمه فرانسه آن است، توسط طاهره بهرامی ترجمه و در 56 صفحه از سوی انتشارات عطف راهی بازار نشر شده است.
کتاب «واحه‌ای در لحظه»، که درباره سهراب سپهری و برگردان گزیده‌ای از اشعارش به فرانسه است، توسط داریوش شایگان در 103 صفحه، از سوی نشر فروزان روز راهی بازار نشر شده است.
کتاب «نور و ظلمت در اندیشه سهراب سپهری و نیما یوشیج»، اثر فاطمه زهرا اسماعیلی که در 254 صفحه، از سوی انتشارات سپهر حکمت منتشر شده است.
کتاب «گل‌واژه‌های سهراب»، اثر منصوره معینی است که به معرفی و شرح 70 گیاه در شعر سهراب سپهری می‌پردازد و در 170 صفحه از سوی انتشارات زرگان پارس راهی بازار نشر شده است.
کتاب «اندیشه‌های سهراب سپهری و نقاشی‌هایش»، اثر الهه نجفی‌پور و سارا سعادت‌فرد، در 159 صفحه از سوی انتشارات دانش مهر منتشر شده است.
کتاب «نگاهی نو به ذهن و زبان سهراب سپری»، اثر محمدامین مروتی در 142 صفحه از سوی انتشارات ربیدان راهی بازار نشر شده است.
کتاب «منتخب مجموعه اشعار سهراب سپهری»، اثر حسن محمدی که در 96 صفحه از سوی انتشارات آیینه‌ی مهر منتشر شده است.
کتاب «گزیده اشعار سهراب سپهری با برگردان انگلیسی»، ترجمه و تالیف بهروز عزبدفتری که در 237 صفحه از سوی زبان آکادمیک منتشر شد.
کتاب «سهراب سپهری»، به کوشش مریم مرادی در 152 صفحه، از سوی انتشارات گویا راهی بازار نشر شده است.
کتاب «سهراب سپهری»، به کوشش مینا کهیازی که در 20 صفحه، از سوی انتشارات راستی نو منتشر شده است.
کتاب «آن درخت پرغرور و سربلند» که مجموعه آثار سهراب سپهری است در 460 صفحه با کوشش داود قلاجوری از سوی انتشارات نخستین منتشر شده است. 

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/278744/آثار-منتشرشده-درباره-سهراب-سپهری-در-سال-1399
بستن   چاپ