ایران پرسمان
حضور دانشجوی هسته‌ای در عملیات بازی‌دراز
سه شنبه 31 فروردين 1400 - 19:58:33
ایران پرسمان - فارس / هوش سرشاری داشت. توانسته بود در رشته فیزیک هسته‌ای در دانشگاه قبول شود، اما با شروع غائله کردستان و بعد از آن جنگ تحمیلی، راه دیگری را انتخاب کرد. در قالب بورسیه فیزیک هسته‌ای وارد دانشکده علوم دانشگاه تهران شد. حدود 80 واحد را گذرانده بود که با آغاز غائله کردستان همراه با شهید بروجردی و حاج احمد متوسلیان به این منطقه رفت. با شروع جنگ تحمیلی هم درنگ را جایز ندانست و به سوی جبهه شتافت.

ایران پرسمان

آقا غلامعلی در جمع دوستان؛ از سمت چپ دومین فرد ایستاده
از آنجا که لیاقت و شجاعت غلامعلی پیچک در درگیری‌های کردستان آشکار شده بود، به عنوان فرمانده محور غرب کشور منصوب شد. در واقع، او فرمانده‌ای است که در کارنامه جهادی‌اش شکست محاصره سنندج، پاکسازی بانه و فتح بازی‌دراز دیده می‌شود.
شهید پیچک همچنین فرماندهی عملیات بازی‌دراز را بر عهده داشت. هنر او این بود که توانست سپاه و ارتش را با هم هماهنگ کند و این هماهنگی منجر به موفقیت‌آ‌میز بودن عملیات بازی‌دراز شود.

ایران پرسمان

آقا غلامعلی دومین نفر ایستاده از سمت چپ
درباره شهید
شهید غلامعلی پیچک در سال 1338 در تهران متولد شد. او در بیست و دوم آذر ماه سال 1360، با سمت مسؤول طرح و برنامه‌ریزی قرارگاه در گیلان غرب بر اثر اصابت گلوله توسط نیروهای عراقی در عملیات مطلع‌الفجر شهید شد. مزارش در بهشت زهرا قطعه 24 ردیف 119 واقع است.

ایران پرسمان

فرمانده غلامعلی پیچک و فرمانده محسن وزوایی(چهارمین و پنجمین نفر ایستاده از سمت راست) در جمع رزمندگان گردان 9 پادگان ولیعصر(عج) در عملیات بازی دراز، دهم اردیبهشت سال 60 در زیر قله 1020
درباره عملیات
ارتفاعات سخت‌گذر بازی‌دراز با قله‌های بلند، شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است. پس از تصرف این مناطق از سوی نیروهای عراقی، در اواخر سال 59 و در حدود سه ماه کار نیروهای شناسایی سپاه پاسداران، قرارگاه مقدم غرب سپاه پاسداران و ارتش نخستین عملیات نیمه گسترده را در این منطقه طراحی کردند که با نام عملیات بازی‌دراز در تاریخ اول اردیبهشت ماه سال 60 آغاز شد و به مدت 8 روز طول کشید. در این عملیات نیروهای اسلام توانستند چند قله مهم باز‌ی‌دراز را از تصرف دشمن برهانند. 

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/278897/حضور-دانشجوی-هسته‌ای-در-عملیات-بازی‌دراز
بستن   چاپ