ایران پرسمان
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه مقابله با چین را تأیید کرد
پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400 - 12:16:08 AM
ایران پرسمان - مهر / یکی از کمیته های تخصصی مجلس سنای ایالات متحده روز چهارشنبه لایحه ای جامع برای مقابله با سیاستهای چین در حوزه حقوق بشر به صحن سنا ارائه کرد.
به نقل از رویترز، کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) از لایحه‌ای جامع حمایت کرد که هدف آن، مقابله با سیاست‌های چین در حوزه‌هایی همچون حقوق بشر، رقابت اقتصادی و نفوذ بین‌المللی است.
گفته می‌شود کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا پس از چندین ساعت بحث و گفتگو و انجام اصلاحاتی این لایحه را با اکثریت آرا (21 در برابر یک رأی) تأیید و به سنا ارائه کرد.
گفتنی است، روابط چین- ایالات متحده آمریکا طی ماه‌های اخیر بر سر مسائلی همچون سرکوب ادعایی اعتراض‌ها در هنگ کنگ، برقراری روابط دیپلماتیک میان واشنگتن و تایوان در تقابل با اصلِ «چین واحد» و حضور ناوگان دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی به بهانه تأمین آزادی دریاها و امنیت دریانوردی بیش از پیش رو به تیرگی گرائیده است.
این تنشها تا جایی پیش رفت که ماه میلادی گذشته، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده در گفتگو با شبکه سی ان ان، روابط واشنگتن- پکن را «به طور فزاینده‌ای خصمانه» توصیف کرد و بر ضرورت برخورد از «موضع قدرت» در هرگونه تعامل یا تقابل احتمالی با چین تأکید کرد.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا چین به «بزرگترین دشمن» ایالات متحده تبدیل شده است یا خیر، گفت: «جنبه‌های خصمانه به وضوح و به طور فزاینده‌ای در روابط قابل مشاهده است. مطمئناً حوزه‌های رقابتی هم وجود دارد. برخی از موارد همکاری نیز همچنان وجود دارد».

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/279374/کمیته-روابط-خارجی-سنای-آمریکا-لایحه-مقابله-با-چین-را-تأیید-کرد
بستن   چاپ