ایران پرسمان
افشای همکاری القاعده با ائتلاف سعودی در مأرب
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 09:50:49
ایران پرسمان - ایسنا / وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از فعالیت عناصر وابسته به القاعده و پشتیبانی آنها از نیروهای ائتلاف متجاوز عربی و دولت مستعفی یمن در استان مأرب پرده برداشت.
به نقل از شبکه المسیره، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله فاش کرد که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی و مزدوران آن (دولت مستعفی) اخیراً تحرکات شدیدی را برای بسیج و آوردن تعدادی از عناصر القاعده برای پشتیبانی از نیروهای خود در جبهه مأرب انجام داده‌اند.
این وزارتخانه در گزارشی در این باره نوشت: ارتباط گروه‌های تروریستی القاعده، داعش و گروه‌های دیگر با ائتلاف متجاوز عربی بر کسی پوشیده نیست و این گروه‌های جنایتکار به بخشی از تشکیلات نظامی این ائتلاف تبدیل شده‌اند.
وزارت کشور یمن در ادامه از مواضع و جبهه‌هایی پرده برداشت که ائتلاف متجاوز و مزدورانش فرماندهی آنها را به القاعده سپرده‌اند.
این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که در همین راستا اخیراً دیدارهای متعددی میان فرماندهان دولت مستعفی و القاعده در مأرب انجام شده است.
از سوی دیگر منابع از کشته شدن دستکم 60 تن در ادامه درگیری‌های شدید بین نیروهای دولت مستعفی یمن و انصارالله در استان مارب خبر دادند.
یک منبع نظامی یمنی به "اسپوتنیک" گفت که جنگنده‌های ارتش یمن حملات شدیدی را به مواضع دشمن در غرب مأرب و شمال آن انجام دادند.
درگیری‌ها در شهر استراتژیک مارب برای سومین ماه پیاپی ادامه دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/279665/افشای-همکاری-القاعده-با-ائتلاف-سعودی-در-مأرب
بستن   چاپ