ایران پرسمان
کارگاه 350 ساله ماکارونی سازی سنتی
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 12:55:38
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / به نقل از راشاتودی، یک جوان ژاپنی با شعار «مهارت‌های پدربزرگ و مادربزرگ به فرزندان منتقل می‌شود» به حرفه پدر و پدربزرگ خود در ساخت رشته‌های ژاپنی ادامه داد.
کیتارو جوان و هنوز در بیست سالگی بود که در تولید رشته‌های ماکارونی کار می‌کرد و به صورت دستی و بدون معرفی هیچ وسیله‌ای و استفاده از فناوری است و این امر باعث شد او تلاش زیادی کند، اما او می‌خواهد آن را به همان روشی که از اجدادش به ارث رسیده، تولید و توزیع کند.
کیتارو ژاپنی از طریق کارخانه‌ای که از 350 سال پیش از سمت اجدادش اداره می‌شد به میراث خانوادگی خود در صنعت ماکارونی پایبند است و شخصاً با کار دستی بر مراحل ساخت رشته‌های نازک ژاپنی نظارت می‌کند و علاوه بر مهارت بالایی که دارد، به ابزار خاص رشته درست کن نیاز دارد.
نحوه ساخت رشته‌های نازک ژاپنی از مرحله خمیر شروع می‌شود سپس آن را با چوب برش می‌دهد و می‌گذارد بر روی دستگاه‌های بافندگی مشابه دستگاه‌های بافندگی قدیمی، سرانجام به صورت رشته‌های نازک از دستگاه خارج می‌شود.
در چین شهر «لیوژو» در منطقه جنوبی گوانگجی دانشکده‌ای تاسیس شده است که متخصص رشته‌های برنج با بوی بسیار زیادی است به نام «لوسیفن» که یک میان وعده محبوب در چین است. تولید، طراحی و بازاریابی این میان وعده در حالی انجام می‌شود که سالانه برای حدود 500 دانش آموز اشتغال زایی می‌کند.
لوسیفن مخلوطی از غذا‌های ملی هان، میائو و دونگ، از ترشی بامبو، کلم پیچ خشک، سبزیجات تازه و بادام زمینی پخته می‌شود و در آبگوشت رشته‌ای تند و مزه دار با حلزون رودخانه سرو می‌شود.
لوسیفن یک غذای برتر خیابانی در لیوژو، گوانگجی در جنوب چین بود که به لطف تبلیغات رسمی و تجارت الکترونیکی، طی سال‌های اخیر این ماده غذایی در سایر مناطق چین و جهان محبوبیت بیشتری یافته است.

ایران پرسمان

ایران پرسمان

ایران پرسمان

ایران پرسمان


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/279748/کارگاه-350-ساله-ماکارونی-سازی-سنتی
بستن   چاپ