ایران پرسمان
سنتکام: نیرو‌های آمریکایی در سوریه هدف «سندروم هاوانا» نبوده‌اند
جمعه 3 اردیبهشت 1400 - 1:42:48 PM
ایران پرسمان - تسنیم / رئیس سنتکام می‌گوید هیچ مدرکی در مورد حمله با "سندرم هاوانا" به پرسنل نظامی آمریکا در سوریه یافت نشده است.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال کنت مک کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام (CENTCOM) در جلسه سنا گفت که هیچ مدرکی در مورد انرژی هدایت شده یا حملات صوتی به نیرو‌های آمریکایی که «سندرم هاوانا» نامیده می‌شود، پیدا نشده است.
مک کنزی روز پنجشنبه درباره گزارش‌های مربوط به ادعای حملات رادیویی و صوتی علیه نظامیان و پرسنل ارتش آمریکا در سوریه، گفت: «من هیچ مدرکی در مورد این حملات در فرماندهی مرکزی آمریکا پیدا نکردم.»
اوایل روز پنجشنبه، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که وزارت دفاع آمریکا تحقیق در مورد گزارش‌های مبنی بر حمله به نیرو‌های آمریکایی با انرژی‌های هدایت شده صوتی را آغاز کرده است. وزارت دفاع آمریکا ضمن اتهام‌زنی به روسیه در خصوص دست داشتن در این حملات اعلام کرد پس از این حملات علائمی شبیه آنفولانزا در نیرو‌های آمریکایی در سوریه مشاهده شده است.
سندروم هاوانا حمله به دیپلمات‌ها و نیرو‌های آمریکایی در دیگر کشور‌ها گفته می‌شود که با انرژی‌های صوتی یا رادیویی آن‌ها را هدف قرار می‌دهند. در اواخر سال 2016 حدود 50 دیپلمات آمریکایی در هاوانا پایتخت کوبا دچار اختلالاتی همانند سردرد شدند. در آن زمان آمریکا دولت کوبا را متهم کرد که با امواج رادیویی به دیپلمات هایش حمله کرده است. از آن پس این گونه حملات به سندروم هاوانا معروف شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/279755/سنتکام--نیرو‌های-آمریکایی-در-سوریه-هدف-«سندروم-هاوانا»-نبوده‌اند
بستن   چاپ