ایران پرسمان
بهداشت دهان و دندان به کاهش شدت بیماری کرونا کمک می‌‌کند
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 13:43:35
ایران پرسمان - دیجیاتو /بهداشت عمومی دهان و دندان، استفاده از دهان شویه و درمان بیماری‌های لثه به کاهش شدت بیماری و عفونت در افراد مبتلا به بیماری کرونا کمک می‌‌کند. ‌
تیمی از محققان انگلستان، ایالات متحده و آفریقای جنوبی در آخرین تحقیقات خود دریافتند که ویروس کرونا می‌تواند از طریق بزاق دهان وارد ریه‌ و حتی جریان خون شود. در نتیجه بهداشت عمومی دهان و دندان نه تنها نقش مهمی در عدم ابتلا به کووید-19 دارد، بلکه باعث کاهش شدت بیماری و عفونت ریه در بیماران هم می‌شود.
این موضوع به خصوص برای افرادی که از بیماری‌های لثه رنج می‌برند، شرایط حادتری را به وجود می‌آورد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که به بیماری‌های لثه مبتلا هستند، بیش از بقیه در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند و عفونت بیشتری ریه‌های آنها را درگیر می‌‌کند.

ایران پرسمان


دهان و دندان کرونا
محققان می‌گویند تجمع پلاک‌های دندانی و التهاب پریودنتال، احتمال رسیدن ویروس SARS-CoV-2 به ریه‌ها را بیشتر می‌کند. در نتیجه این افراد ممکن است در صورت ابتلا به بیماری کرونا درگیر عفونت بیشتری شوند.
متخصصان توصیه می‌کنند که مراقبت‌های ساده و رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند به کاهش شدت بیماری کمک کند. تیم بین‌المللی شامل محققانی از انگلستان، آفریقای جنوبی و ایالات متحده،‌ دستاوردهای خود را در این زمینه در مجله پزشکی دهان و دندان منتشر کرده‌ و می‌گویند برخی محصولات ارزان قیمت مانند دهان شویه می‌توانند باعث از بین رفتن ویروس کرونا در دهان شده و خطر انتقال ویروس از دهان به ریه‌ها را در افراد مبتلا به کووید-19 کاهش دهند. در نتیجه چنین افرادی کمتر در معرض عفونت شدید قرار خواهند گرفت.
محققان با بررسی اسکن ریه بیمارانی که از کووید-19 رنج می‌بردند،‌ متوجه شدند بیماری‌های دهان و دندان به انتقال ویروس از دهان به جریان خون و ریه کمک می‌کند و چنین افرادی معمولا در معرض نوع حادتر بیماری قرار می‌گیرند. در واقع بهداشت دهان و دندان به عنوان راهکاری برای مدیریت بیماری و جلوگیری از گسترش آن کاربرد دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/279768/بهداشت-دهان-و-دندان-به-کاهش-شدت-بیماری-کرونا-کمک-می‌‌کند
بستن   چاپ