ایران پرسمان
جهش 75 درصدی شیوع گونه هندی کرونا در انگلیس
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 17:40:45
ایران پرسمان - ایرنا / هم زمان با قرار گرفتن هند در فهرست کشورهای پرخطر کرونایی دولت انگلیس، آمارهای رسمی این کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به گونه هندی کرونا فقط در عرض یک هفته گذشته 75 درصد در انگلیس افزایش داشته است.
وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد که تا 21 آوریل (1 اردیبهشت) 132 مورد ابتلا به این ویروس شناسایی شده است. این درحالیست که درست یک هفته قبل 77 مبتلا شناسایی شده بود.
بیشتر مبتلایان به گونه جدید، در پایتخت انگلیس که هندی‌ها بیشتر تراکم دارند شناسایی شده‌اند. سازمان بهداشت عمومی انگلیس می‌گوید که عمده مبتلایان مسافرانی بوده‌اند که از هند وارد کشور شده و فقط 3 مورد ارتباطی به این مساله نداشته‌اند.
نوع جدید کرونا در هند بی‌ 1.617 است که تاکنون دو بار جهش یافته است. این ویروس اولین بار سال گذشته توسط یک دانشمند هندی کشف شد و دولت هند روز دوشنبه هفته گذشته اطلاعات بیشتری در مورد آن در اختیار سازمان جهانی بهداشت گذاشت. 
دانشمندان معتقدند که گونه هندی کرونا از قدرت انتقال‌پذیری بالاتری برخوردار است و می‌تواند واکسن‌های موجود را دور بزند. با این حال آن‌ها می‌گویند که این خطر ویروس شدیدتر و مهلک‌تر از گونه‌های قبل نیست.
دولت انگلیس اطمینان دارد که واکسن‌های مورد استفاده در این کشور دربرابر گونه هندی مقاوم است. سازمان نظارت بر محصولات دارویی انگلیس تاکنون مجوز استفاده از سه نوع واکسن فایزر، آسترازنکا و مدرنا را صادر کرده است. بالغ بر 33 میلیون انگلیسی تاکنون اولین واحد از واکسن کرونا را دریافت و 11 میلیون نفر هر دو واحد را دریافت کرده‌اند.
این تحول در حالی صورت می‌گیرد که دولت انگلیس به دلیل نگرانی از شیوع گونه هندی کرونا، این کشور را به فهرست مناطق پرخطر اضافه کرده و از امروز تردد به هند با محدودیت‌های جدیدی رو برو است.
به این ترتیب بیشتر افرادی که طی 10 روز گذشته به هند سفر کرده‌اند تا اطلاع ثانوی از ورود به انگلیس منع می‌شوند. فقط شهروندان انگلیسی و ایرلندی یا آنهایی که دارای اقامت انگلیس هستند اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت؛ که باید به مدت 10 روز در هتل‌های مورد تائید دولت قرنطینه شوند. 
آمارها نشان می دهد در چهار روز گذشته، یعنی از زمانی که دولت انگلیس اعلام کرد هند را به فهرست کشورهای پر خطر اضافه می‌کند هزاران مسافر از این کشور به انگلیس سفر کرده اند. پروفسور هاول هانتر از دانشگاه «ایست‌انگلیا» می‌گوید که شمار مبتلایان به گونه هندی کرونا «قطعا» بیشتر از آمار رسمی دولت است. به گفته او پردازش آمار مبتلایان دست کم 2 الی 3 هفته طول می‌کشد. در همین زمینه آمار موسسه کاگ-‌یوکه نشان می‌دهد که در زمان حاضر 215 نفر به گونه هندی کرونا مبتلا هستند.
سوزان هاپکینز مدیربخش پاسخ به کووید-19 سازمان بهداشت بهداشت عمومی انگلیس می‌گوید که هنوز ابعاد دقیق ویروس جدید مشخص نیست، «نمی دانیم قدرت انتقال پذیری و شدت این بیماری چقدر است و آیا دربرابر مصونیت ناشی از واکسن مقاوم است. به همین خاطر اوضاع را به طور دقیق بررسی می‌کنیم»
این تحول درحالی صورت می‌گیرد که دولت انگلیس با اجرای طرحی جاه طلبانه در مسیر کاهش محدودیت‌های کرونایی قرار دارد و قرار است تا 21 ژوئن بیشتر موانع برداشته شود. نشریه دیلی تلگراف منتسب به جریان نزدیک به دولت امروز در گزارشی ادعا کرد که با توجه به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از موارد غیر کرونایی، انگلیس عملا از وضعیت همه‌گیری خارج شده است. این درحالیست که همچنان روزانه 2 هزار و 500 نفر در کشور به کرونا مبتلا شده و حدود 30 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری زندگی خود را از دست می‌دهند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/279819/جهش-75-درصدی-شیوع-گونه-هندی-کرونا-در-انگلیس
بستن   چاپ