ایران پرسمان
پاسخ روسیه به پیشنهاد مذاکره آمریکا
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 18:31:31
ایران پرسمان - ایسنا / کرملین امروز جمعه اعلام داشت، اظهارات واشنگتن مبنی بر تمایلش برای ورود به گفتگو با روسیه مغایر با اقدامات واقعی این کشور است که آسیب زننده به روابط دوجانبه هستند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهاراتی امروز جمعه تصریح کرد: ما اظهارنظرهای همتایان آمریکایی خود را درباره میل به شروع گفتگو در زمینه مسائل مرتبط با منفعت دوجانبه شنیده‌ایم. با این حال این اعلامیه های آمریکا متاسفانه بر خلاف یک سری اقدامات مشخص آن هستند و این اقدامات مشخص چیزی هستند که به روابط دوجانبه آسیب وارد می کنند.
پسکوف تاکید کرد: مسکو هیچ کاری که ممکن بوده به روابط ما آسیب وارده کند نکرده است. مسکو شروع کننده روند بدتر سازی روابط و رساندنش به سطحی که الان هست نبوده است.
به گفته پسکوف، احیای هر گونه دستور کار مثبت در روابط روسیه-ـآمریکا نیازمند این است که دو طرف اراده سیاسی نشان دهند. او تاکید کرد: اراده سیاسی دوجانبه در این زمینه لازم است. ولادیمیر پوتین مکررا اراده سیاسی خود را نشان داده و گفته که ما علاقمند به تقویت و بازیابی روابط با آمریکا هستیم.
همچنین پسکوف بیان داشت، تصمیم وزارت دفاع روسیه برای شروع کردن روند استقرار دوباره سربازان دخیل در رزمایشهای نظامی در جنوب کشور و بردن آنها به پایگاه های دائمی آنها نمی تواند بر کیفیت روابط روسیه-آمریکا تاثیر بگذارد چرا که این مساله خارج از دستور کار دو جانبه است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/279829/پاسخ-روسیه-به-پیشنهاد-مذاکره-آمریکا
بستن   چاپ