ایران پرسمان
9 عروسک تسخیر شده که ممکن است شما را به مرز جنون برسانند!
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 22:36:32
ایران پرسمان - روزیاتو / وقتی کودک هستیم برای آرامش یافتن به عروسک‌هایمان پناه می‌بریم، اما وقتی بزرگ می‌شویم، دیگر عروسک‌ها حس خوب قبلی را به ما منتقل نمی‌کنند و در بعضی موارد حتی ممکن است به کابوس ما نیز بدل شوند.چشم‌های سرد و لبخند خشک‌شده آن‌ها به اندازه کافی ترسناک هستند. اما اگر یک عروسک تسخیر شده شب‌ها زنده شود و داخل خانه به حرکت درآید چه احساسی به شما دست می‌دهد؟
9 عروسک تسخیر شده‌ای که در این مقاله آورده‌ایم به دلیل ایجاد کابوس‌های شبانه، حرکت کردن در خانه و رخ دادن اتفاقات بد برای افرادی که با آن‌ها در تماس بوده‌اند، معروف شده‌اند. برخی از این عروسک‌ها همچون آنابل یا رابرت شهرت بیشتری دارند.7 مورد دیگر نیز با وجود شهرت کمتر، در ترسناک بودن دست کمی از دو همتای معروف خود ندارند.
عروسک تسخیر شده آنابل

ایران پرسمان

آنابل یک عروسک پارچه‌ای است که بر اساس یک کاراکتر داستانی به نام Raggedy Ann ساخته شده است. این عروسک در حال حاضر در یک محفظه شیشه‌ای در موزه محققان مسائل ماوراءالطبیعه معروف یعنی اد و لورن وارن نگهداری می‌شود.
آنابل آن‌قدر معروف شد که نه تنها یک فیلم ترسناک در رابطه با آن ساختند بلکه دنباله آن نیز با نام Annabelle Creation ساخته شد. در فیلم، آنابل توسط عروسکی بسیار ترسناک‌تر به تصویر کشیده شده است، در حالی که در دنیای واقعی آنابل چهره‌ای دوست داشتنی همچون هر عروسک Raggedy Ann دیگر دارد.
اما داستان مربوط به آن اصلاً شیرین و دوست داشتنی نیست. بر اساس گفته اد و لورن وارن، مادر یک دانشجوی پرستار به نام دونا در سال 1970 عروسک آنابل را به دخترش داد. وقتی دونا و هم ‌اتاقی‌اش انجی خانه نبودند،‌ عروسک در خانه شروع به حرکت می‌کرد. در ابتدا این اتفاق برای آن‌ها جالب بود و با آن کنار می‌آمدند، اما کم‌کم شرایط ترسناک‌تر شد.

ایران پرسمان

عروسک یادداشت‌هایی را می‌نوشت که در آن‌ها درخواست کمک می‌کرد. حرکت بعدی عروسک حمله کردن به دوست‌پسر انجی بود. سرانجام وقتی که دونا و انجی لکه‌هایی از خون روی لباس عروسک مشاهده کردند،‌ از یک مشاور امور ماوراءالطبیعه کمک خواستند و وی به آن‌ها گفت که عروسک توسط روح یک دختر به نام آنابل تسخیر شده است.
با شدت گرفتن شرایط، دونا با اد و لورن تماس گرفت و آن‌ها نیز عروسک را در موزه اسرارآمیز خود در یک محفظه شیشه‌ای قرار داده‌اند. بر روی این محفظه نوشته شده: «اکیداً باز نشود».
عروسک تسخیر شده رابرت

ایران پرسمان

رابرت الهام‌بخش شخصیت عروسک Chucky در مجموعه فیلم‌های بازی بچگانه بوده است. رابرت یک عروسک در اندازه انسان است. گفته می‌شود این عروسک توسط شرکت اسباب‌بازی سازی معروفی به نام ‌Steiff در آلمان ساخته شده است.
رابرت یوجین، هنرمند معروف فلوریدایی، در سال 1904 وقتی که بچه بود آن را به عنوان هدیه تولد دریافت کرد. پدربزرگ یوجین در سفر خود به آلمان آن را برای نوه خود خریده بود. عروسک یک لباس ملوانی به تن دارد که گفته می‌شود زمانی متعلق به یوجین بوده است.
داستان دیگری نیز وجود دارد که بر اساس آن عروسک به عنوان هدیه از سمت یکی از پیشخدمت‌های کینه‌توز خانه که به امور جادوگری مشغول بوده به یوجین داده شده است تا بتواند از این طریق از این خانواده به خاطر سخت‌گیری‌هایی که به وی کرده‌اند، انتقام بگیرد.

ایران پرسمان

داستان‌های مربوط به رفتار عجیب عروسک خیلی زود شروع شد. گفته می‌شد که حالات صورت عروسک تغییر می‌کرد و خود به خود در خانه حرکت می‌کرد. برخی افراد بر این باور هستند که یوجین خودش داستان قدرت جادویی رابرت را سرهم کرد تا شیطنت‌های خودش را بر گردن عروسکی بیندازد که لباس و نام وی را دارد.
اما افرادی که در آن خانه زندگی می‌کردند، گفته بودند که یوجین با رابرت حرف می‌زند (که زیاد عجیب نیست)، و رابرت نیز جواب وی را می‌دهد. با گذشت سال‌ها،‌ کارهای عجیب و غریب رابرت نیز شدت گرفتند. این عروسک مقصر بسیاری از بدبیاری‌ها از جمله شکست‌های اقتصادی، شکستن دست و پا و تصادفات ماشینی شناخته شده است.
با این وجود رابرت تا زمانی که یوجین زنده بود در منزل خانوادگی آن‌ها در فلوریدا باقی ماند و پس از مرگش نیز صاحبان جدید خانه به مدت 20 سال از این عروسک زنده نگهداری کردند. هم اکنون رابرت در یک موزه در Key West فلوریدا نگهداری می‌شود و گردشگران نترس می‌توانند از آن دیدن کنند.
المو

ایران پرسمان

سری عروسک‌های المو با رنگ قرمز تندش یکی از پرفروش‌ترین عروسک‌های جهان است. این عروسک‌های سخنگو برای اولین بار در سال 1996 به بازار عرضه شدند و از آن زمان در مناسبت‌های مختلف به عنوان هدیه به کودکان داده می‌شدند. وقتی نمونه‌های اولیه المو را فشار می‌دادید، می‌خندیدند.
با گذشت زمان، کم‌کم کلمات بیشتری به دایره واژگان عروسک‌های المو اضافه شد. اما اتفاق عجیب هنگامی رخ داد که خانواده بومن در سال 2008 یک عروسک المو با توانایی یادگیری نام صاحبش را برای فرزند دو ساله‌شان، جیمز، خریداری کردند.
این عروسک طوری برنامه‌ریزی ‌شده بود که می‌توانست در کنار نام صاحب خود، چند جمله‌ای نیز صحبت کند. وقتی بومن باتری المو را تعویض کرد، عروسک فی‌البداهه شروع به صحبت کرد و با یک صدای آهنگین مرتباً می‌گفت:‌«جیمز را بکش». چیزی که به مذاق هیچ پدر و مادری خوش نمی‌آید.
عروسک تسخیر شده مندی

ایران پرسمان

مندی زیاد با دیگران کنار نمی‌آید. این عروسک هم اکنون در موزه Quesnel کانادا قرار دارد و کارمندان موزه بر این باور هستند که می‌بایست وی را در یک محفظه شیشه‌ای جداگانه نگهداری کنند. وقتی مندی در کنار دیگر عروسک‌ها قرار می‌گیرد، آن‌ها را سرنگون می‌کند.
آن‌ها همچنین از ناپدید شدن غذای خود و کار نکردن دوربین بازدیدکننده‌ها در اکثر مواردی که می‌خواهند از مندی عکس بگیرند، خبر داده‌اند. مندی یک عروسک نوزاد از جنس چینی است که احتمالاً در حوالی 1910 در اروپا ساخته شده است. زنی که این عروسک را به موزه اهدا کرد، مرتباً می‌گفت که از شر گریه‌های شبانه مندی راحت خواهد شد.
گروه تسخیر شده

ایران پرسمان

وقتی یک عروسک تسخیر شده رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد، صاحبش سعی می‌کند از شر آن خلاص شود. اما گفته می‌شود که صاحبان این 8 عروسک به رخدادهای ماوراءالطبیعه علاقه داشتند و این عروسک‌ها را به این دلیل که گفته می‌شد تسخیر شده هستند، خریداری کردند.
نام این 8 عروسک کریستال، مونیکا، شارلا، ترو، ایزاک، لیلی، کامران و اشلی است. صاحبان آن‌ها دوربین‌هایی را برای فیلم‌برداری مستمر از عروسک‌ها و دیگر بخش‌های خانه قرار داده‌اند. در سال 2009 یکی از دوربین‌ها اتفاق عجیبی را ثبت کرد که در آن یک پسربچه با ظاهری روح مانند در انتهای پلکان خانه ظاهر شده بود.
عروسک تسخیر شده روبی

ایران پرسمان

همانند برخی دیگر از عروسک‌های این لیست، روبی تمایلی به قرار گرفتن در یک مکان نداشت و صاحبانش معمولاً آن را در اتاق‌های مختلف خانه پیدا می‌کردند. علاوه بر آن برداشتن روبی سبب ایجاد حس ناراحتی و تهوع در فرد می‌شد.
صاحبان پیشین روبی گفته بودند که این عروسک نسل‌ها در خانواده آن‌ها بوده است و تاریخچه ترسناک آن نیز به هنگامی برمی‌گردد که سال‌ها قبل یکی از اعضای جوان خانواده در حالی که این عروسک را در آغوش داشته، مرده است
. پس از چند بار دست به دست شدن بین اعضای مختلف خانواده، سرانجام روبی در موزه سیار ماوراءالطبیعه و جادوگری قرار گرفت، جایی که بازدیدکنندگان اغلب پس از دیدن عروسک، احساس غم می‌کنند.
عروسک تسخیر شده چارلی

ایران پرسمان

چارلی برای اولین بار در سال 1968 در شیروانی یک خانه قدیمی ساخته شده به سبک ویکتوریایی در شمال ایالت نیویورک پیدا شد. چارلی در یک صندوق قفل شده به همراه روزنامه‌هایی مربوط به دهه 1930 قرار داده شده بود و بر روی یک تکه کاغذ زرد رنگ نیز بخش‌هایی از انجیل نوشته شده بود.
خانواده‌ای که چارلی را پیدا کرده بودند، آن را در کنار دیگر عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های خود قرار دادند. اما خیلی زود متوجه شدند که این عروسک خود به خود حرکت می‌کند و جایش را با دیگر اسباب‌بازی‌ها عوض می‌کند.
کمی بعدتر، دختر کوچک خانواده مدعی شد که چارلی در نیمه‌های شب با وی صحبت کرده است. اما والدینش توجه چندانی به این ماجرا نکردند و آن را ناشی از قوه تخیل بیش فعال فرزند خود دانستند. اما فرزندان خانواده از چارلی می‌ترسیدند و حتی نزدیک آن نمی‌رفتند.
وقتی بی‌دلیل زخم‌هایی روی بدن دختر کوچکشان ظاهر شد، اعضای خانواده تصمیم گرفتند که چارلی را دوباره در صندوق قفل شده شیروانی قرار دهند. چارلی هم اکنون در یک عتیقه‌فروشی در ماساچوست است.
جزیره عروسک‌ها

ایران پرسمان

جزیره عروسک‌ها در مجموعه کانال Xochimilco در جنوب مکزیکوسیتی قرار دارد. این جزیره مملو از عروسک‌های شکسته و قدیمی است که از درخت‌های مختلف آویزان شده‌اند. این عروسک‌ها را تنها ساکن سابق جزیره یعنی جولیان سانتانا باررا به منظور آرامش روح یک دختر بچه که سال‌ها پیش در حوالی جزیره غرق شده بود، از درختان آویزان می‌کرد.
دسترسی به جزیره فقط از طریق قایق ممکن است و با توجه به سابقه اسرارآمیز و خاص آن، به مکانی پرطرفدار در بین گردشگران تبدیل شده است. افرادی که از جزیره بازدید کرده‌اند، ادعا می‌کنند که نجواهایی از سمت عروسک‌ها شنیدند. بسیاری از بازدیدکنندگان نیز هدایا و عروسک‌های خود را در این جزیره قرار می‌دهند.
عروسک تسخیر شده لتا

ایران پرسمان

عروسک لتا که با نام Letta Me Out نیز شناخته می‌شود، حقیقتاً دارای ترسناک‌ترین چهره در میان عروسک‌های تسخیر شده است. این عروسک که در اندازه یک کودک است، گفته می‌شود حدود 200 سال قدمت دارد و از موی انسان و چوب ساخته شده است.
کری والتن صاحب عروسک ادعا می‌کند که لتا را در هنگام گشت‌وگذار در دهه 1970 در یک خانه متروکه در استرالیا پیدا کرده است. اندکی پس از اینکه والتن این عروسک را به خانه خود در Queensland آورد، اتفاقات عجیبی رخ داد. وسیله‌های خانه جابه‌جا می‌شدند و خراش‌هایی روی کف خانه ظاهر می‌شدند.

ایران پرسمان

فرزندان والتون نیز مدام کابوس می‌دیدند. یک شب، آن‌ها با جیغ بیدار شدند و گفتند که لتا حرف می‌زند و در خانه حرکت می‌کند. سگ‌ها وقتی نزدیک عروسک می‌شدند، شروع به پارس کردن می‌کردند و مهمان‌ها نیز ادعا می‌کردند که حرکت کردن عروسک را دیده‌اند.
حتی زمانی والتون تصمیم گرفت لتا را بفروشد، اما هرچقدر تلاش کرد، نتوانست عروسک را از ماشینش خارج کند. والتن بر این باور است که پیشینه عروسک لتا به اروپای شرقی باز می‌گردد و این عروسک توسط یک پسر بچه که سال‌ها پیش غرق شده، تسخیر شده است.
والتن هم اکنون عروسک لتا را در توری در استرالیا به گردش در می‌آورد و افرادی که به اندازه کافی شجاع هستند می‌توانند آن را روی پای خود قرار داده و با آن عکس بگیرند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/279902/9-عروسک-تسخیر-شده-که-ممکن-است-شما-را-به-مرز-جنون-برسانند!
بستن   چاپ