ایران پرسمان
بلینکن: دولت بایدن یک نظام مهاجرتی معیوب را به ارث برد
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 11:28:59
ایران پرسمان - ایسنا / آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن در مصاحبه ای تاکید کرد، این دولت یک نظام مهاجرتی "کاملا معیوب" را به ارث برده و حالا در حال کار برای ترمیم آن است.
به نقل از پایگاه ویک، در ماه مارس بیش از 170 هزار مهاجر به بازداشتگاه های آمریکا منتقل شدند که این بالاترین تعداد در عرض دو دهه گذشته است. بلینکن در مصاحبه ای با شبکه سی.بی.اس با سوالی درباره اینکه آیا هیچ یک از سیاستهای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مقصر این وضع است مواجه شد.
او پاسخ داد: خیر. چیزی که ما در واقع میبینیم جهشی در آمدن مردم به مرز است. ما در گذشته هم شاهد آن بوده ایم. اما ما وارث یک نظام کاملا معیوب شدیم. نظامی که عمدا معیوب شد. و ترمیم آن زمان میبرد و به هر ترتیب پیام ما کاملا واضح است: به مرز نیایید. مرز باز نیست. شما وارد نخواهید شد. اما ما باید درک کنیم چه چیزی انگیزه این مردم برای انجام این کار است و این معمولا درماندگی است.
بلینکن با تاکید مجری سی.بی.اس بر اینکه جو بایدن از اختیارات اجرایی خود برای کند کردن روند استردادها و اجازه به ورود میزان بیشتری از پناهجویان به آمریکا مواجه شده و در پاسخ گفت که اینها فاکتورهای تاثیرگذار نیستند چون "ما در قبال افرادی که می آیند متمرکز بر اطمینان حاصل کردن از رفتار انسانی و مطابق با قانون با کودکان و بچه های بدون همراه هستیم".
بلینکن تاکید کرد، قاچاقچیان دارند به مهاجران می گویند که "مرز باز است اما باز نیست.". او ادامه داد، بچه ها استثنا هستند چون "این کاری درست است. ما قرار نیست پایبند این فکر باشیم که بچه ها در وضعیتی خطرناک و شکننده حفظ شوند. این غیر قابل قبول است."

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/284430/بلینکن--دولت-بایدن-یک-نظام-مهاجرتی-معیوب-را-به-ارث-برد
بستن   چاپ