ایران پرسمان
پیش‌بینی مشروط پروانه مافی از پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 11:29:54
ایران پرسمان - برنا / عضو فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: اگر همه جبهه اصلاحات پشت سر یک نفر بایستند و پس از طی کردن این روند و رسیدن به تعداد محدودتری، آن کسی که بیشترین رای را آورده همه به نفع او کنار بروند و پشت سر یک نفر بایستیم، می توانم پیش بینی کنم انتخابات را می بریم و در نهایت اصلاحات برنده خواهد شد.
پروانه مافی، نماینده مجلس دهم، در گفت و گو با برنا در مورد انتخابات 1400 گفت: در حوزه جبهه اصلاحات اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است، چهارده نفر را احزاب و گروه ها طی پیشنهاداتی که داشتند به دبیرخانه جبهه اصلاحات معرفی کردند و از میان آنها هفت نفر اول ظریف، جهانگیری، تاج زاده، پزشکیان، عارف، محسن هاشمی و شریعتمداری توانستند بیشترین پیشنهادها را داشته باشند.
او ادامه داد: در مرحله بعدی کسانی که معرفی شدند باید یک سوم آرا را به دست بیاورند و سپس کسانیکه یک سوم آرا را بدست آوردند باید در مرحله بعدی، دو سوم آرا را کسب کنند. پس از تایید شورای نگهبان یک تعدادی می‌مانند و یک تعدادی حذف می‌شوند. اگر همه جبهه اصلاحات پشت سر یک نفر بایستند و پس از طی کردن این روند و رسیدن به تعداد محدودتری، آن کسی که بیشترین رای را آورده همه به نفع او کنار بروند و پشت سر یک نفر بایستیم، می توانم پیش بینی کنم انتخابات را می بریم و در نهایت اصلاحات برنده خواهد شد.
مافی در رابطه با شرایط جبهه اصولگرایی افزود: در اردوگاه اصولگرایی تشتت زیاد است و مشخص نیست که آیت اله رئیسی به عرصه انتخابات می آیند یا خیر و هنوز قطعی نشده است. افراد مختلف و چهره هایی آمدند که برخی از آنها از نظر شرایط و حضور در قوا و مسائل مختلف در سطح ریاست جمهوری نیستند اما آمدند و در این عرصه حضور پیدا کردند. 
نماینده پیشین مجلس دهم با اشاره به تکثر و تعدد کاندیداها در اردوگاه های اصولگرایی عنوان کرد: این تشتت باعث می شود که جبهه اصولگرایی توفیق کمتری پیدا کند. اگر به اجماع نرسند توفیق آنها بسیار کم خواهد بود؛ باتوجه به اینکه برخی از این کاندیداها به نفع کسی کنار نمی‌روند این خودش طبیعی است که تشتت ایجاد می کند. به نظرم اگر بتوانیم روند در جبهه اصلاحات را به خوبی مدیریت کنیم و به یک نفر برسیم و آن یک نفر را همه حمایت کنند، شانس پیروزی جبهه اصلاحات و نامزد جبهه اصلاحات بسیار زیاد خواهد بود.
این نماینده مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای مشارکت بیشتر در انتخابات چه کار باید کرد، گفت: یکی از کارهایی که دولت باید انجام بدهد تقریبا شروع شده، دیر شده اما روند آن خوب است تا بتواند مشکلات عدیده را یک مقدار حل کند.
پروانه مافی با اشاره به مشکلات اقتصادی و همینطور نتایج مذاکرات وین افزود: خوشبختانه می بینیم که این روزها نرخ ارز رو به پایین است و به اصطلاح به سمت کاهشی پیش می رود که می تواند موثر باشد. اگر تلنگری در بحث اقتصادی، وضعیت درآمدی و معیشت مردم ایجاد شود مفید خواهد بود مذاکرات وین هم می تواند مهم باشد. خوشبختانه نشانه های خوبی از مذاکرات وین به گوش می رسد که این هم می تواند بسیار موثر باشد. نتایج مذاکرات می‌تواند پیشبردی برای مشارکت مردم و آمدن پای صندوق‌های رای باشد.
مافی در پایان تاکید کرد که علاوه بر این در حوزه سیاست خارجی نیز باید تغییرات و تحولات مثبت داشته باشیم و همچنین سیاست داخلی که اینها می تواند در مشارکت مردم، اثرگذار باشد. 

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/284437/پیش‌بینی-مشروط-پروانه-مافی-از-پیروزی-اصلاح‌طلبان-در-انتخابات
بستن   چاپ