ایران پرسمان
سقوط زباله‌های فضایی به چه شکل است؟
پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 - 19:36:48
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

آخرین خبر / ویدیو سقوط فضاپیمای باری ATV Jules Verne
در این ویدیو فضاپیمای باری ATV Jules Verne اروپا پس از انجام ماموریت خود، در تاریخ هشتم مهر 1387 در حال سقوط و سوختن در جو زمین در منطقه‌ای خالی از سکنه در اقیانوس آرام است.
سوختن نهایی در جو سرعت فضاپیما را به 70 متر بر ثانیه کاهش داده‌است و فضاپیما در ارتفاع 120 کیلومتری وارد لایه فوقانی جو شده است. متلاشی شدن فضاپیما در ارتفاع 75 کیلومتری رخ می‌دهد و حدود 12 دقیقه بعد، بقایای فضاپیما که از سوختن در امان مانده‌اند، در اقیانوس آرام سقوط کردند.
این ویدئو از یک هواپیما داگلاس DC-8 در پروژه سنجش تطابق مسیر سقوط با مدل‌های کامپیوتری، فیلمبرداری شده است.
بازگشت کنترل شده بقایای راکت‌ها بخشی از ماموریت‌های فضایی است که در آن زباله‌های فضایی در جو سوخته و بقایای آن‌ها در اقیانوس‌ها و مناطق خالی از سکنه سقوط می‌کنند.
اما این بار راکت چینی لانگ مارچ 5 در بازگشت کنترل نشده راهی زمین است. تیم زباله‌های فضایی آژانس فضایی اروپا تخمین می‌زنند که این راکت در شب یکشنبه 19 اردیبهشت وارد جو زمین شود، اما دقت این تخمین 26‌.5 ساعت است. به همین دلیل تعیین دقیق محل سقوط امکان پذیر نیست.
بازگشت این زباله فضایی یکی از بزرگترین‌ها در سال‌های اخیر است، اما زباله‌های بزرگتر از این مانند ایستگاه فضایی Skylab نیز پیش از این به زمین بازگشته‌اند.
انحراف مداری راکت لانگ مارچ، 41 درجه است و مناطقی که در عرض جغرافیایی 41 درجه شمالی و جنوبی هستند، مانند نیویورک، جنوب شیلی، نیوزلند، پکن، ایتالیا، یونان و... در محدوده خطر قرار دارند.
البته با توجه به این که بیشتر مناطق زمین را اقیانوس‌ها پوشانده‌اند، احتمال سقوط در مناطق خالی از سکنه بسیار بیشتر است. مشاهدات برای تعیین دقیق مدار و پیش‌بینی زمان و محل سقوط با خطای کمتر، ادامه دارد‌.
برگرفته از avastarco

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/285899/سقوط-زباله‌های-فضایی-به-چه-شکل-است؟
بستن   چاپ