ایران پرسمان
شمار کشته‌های تظاهرات ضددولتی در کلمبیا به 31 نفر رسید
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 04:59:38
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / تظاهرات ضد دولتی در کلمبیا در طول یک هفته 31 کشته بر جا گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک، اعتراضات در کلمبیا علیه طرح مالیاتی دولت همچنان ادامه دارد.
پیش از این، ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا از کنگره خواسته بود که طرح اصلاح مالیات را پس بگیرد و در میان اعتراضات سراسری در مورد یک پیشنهاد فوری بحث کند.
تجمعات در کلمبیا علیه افزایش قیمت بنزین و قبوض آب و برق به عنوان بخشی از اصلاحات مالیاتی پیشنهادی دولت از هفته گذشته در جریان است.
طبق گزارش موسسه مطالعات توسعه و صلح به دلیل اعتراضات خشونت آمیز در کلمبیا تنها در طول یک هفته حداقل 31 نفر کشته، 1220 نفر دیگر زخمی و 87 نفر ناپدید شده اند.
در حالی که روز یکشنبه ایوان دوکه، رئیس جمهور این کشور خواستار اصلاحات شد، تظاهرکنندگان باز هم به اعتراض خود ادامه دادند.
بر اساس طرح اصلاحات مالیاتی که مورد اعتراض مردم بود، مالیات فروش و مالیات بر درآمد قرار بود افزایش یابد. اکنون دولت کلمبیا این طرح را لغو کرده است. «آلبرتو کاراسکوئیلا» وزیر دارایی کلمبیا نیز از سمت خود استعفا کرده است.
این اعتراضات نخستین بار برای ابراز مخالفت با قانون اصلاحات مالیاتی شکل گرفت. هر چند این قانون دیگر لغو شده است، اما معترضان اکنون به شکل گسترده خواستار اقدام دولت علیه فقر هستند. همچنین شماری از تظاهرکنندگان و گروه‌های حامی اعتراضات اعلام کرده اند با توسل نیرو‌های پلیس به خشونت افراطی، مخالف و به این موضوع معترض هستند.
پلیس ملی کلمبیا اعلام کرده است که به بیش از 20 مورد ادعای مطرح شده مبنی بر خشونت پلیس رسیدگی خواهد کرد. این در حالی است که وزیر دفاع این کشور ادعا کرده است که گروه‌های مسلح به اعتراضات رخنه پیدا کرده اند تا بدین ترتیب جریان را به خشونت بکشانند.
با توجه به اعتراضات بیشتری که قرار است در کلمبیا برگزار شود، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد برقراری آرامش را در این کشور خواستار شد و در خصوص اقدام به تیراندازی نیرو‌های پلیس هشدار داد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/285965/شمار-کشته‌های-تظاهرات-ضددولتی-در-کلمبیا-به-31-نفر-رسید
بستن   چاپ