ایران پرسمان
امان کاردار رژیم صهیونیستی را احضار کرد
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 17:09:32
ایران پرسمان - ایسنا / صدها اردنی عصر یکشنبه با تظاهرات در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در امان، خواهان اخراج سفیر این رژیم شدند. همزمان وزارت امور خارجه اردن به منظور اعلام اعتراض خود به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی کاردار سفارت تل‌آویو در امان را احضار کرد.
به نقل از اسپوتنیک، صدها اردنی در تظاهرات گسترده ای در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در منطقه رابعه در غرب امان خواستار تعطیلی این سفارتخانه شدند.
شرکت کنندگان در این مراسم شعارهایی در حمایت از قدس و ساکنان آن سر دادند و آنها همچنین خواستار اخراج سفیر تل‌آویو در امان و لغو پیمان صلح امضا شده بین اردن و رژیم صهیونیستی معروف به "وادی عربه" شدند.
معترضین همچنین عادی سازی روابط میان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و اتحادیه عرب را به موضع گیری صریح برای جلوگیری از همه عادی سازی روابط با این رژیم فراخواندند.
در همین راستا یوسف البطاینه، دبیرکل وزارت خارجه اردن به کاردار رژیم صهیونیستی هشدار داد که اقدامات این رژیم علیه مسجد مبارک الاقصی نقض قوانین بین المللی و وضع موجود تاریخی و حقوقی شهر قدس است و باید فوراً متوقف شود.
وی نسبت به عواقب ادامه این اقدامات وتحرکات رژیم صهیونیستی هشدار داد.
البطاینه همچنین بر لزوم حفظ حرمت مسجد مبارک الاقصی و آزادی نمازگزاران در انجام فرایض دینی خود تأکید کرد.
البطاینه تأکید کرد که مسجدالحرام الاقصی با کل مساحت 144 دونم متعلق به مسلمانان است که به طور انحصاری تحت نظارت اداره اوقاف بیت المقدس و مسجد الاقصی اردن اداره می شود و تخلفات اسرائیل علیه این مسجد، تحریک آشکار احساسات مسلمانان در سراسر جهان است.
این مقام اردنی از کاردار رژیم صهیونیستی خواست پیام امان را به مقامات اسرائیلی منتقل و تاکید کند که آنها باید طبق قوانین بین المللی به تعهدات خود پایبند باشند، تخلفات و حملات به مسجد الاقصی و ساکنان قدس را پایان داده و روند آوارگی ساکنان محله شیخ جراح از خانه های خود را متوقف کنند.
قدس و اراضی فلسطینی طی سه روز گذشته شاهد درگیری میان فلسطینیان با نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان تندرو است که به زخمی شدن 560 تن در درگیری‌های سه روز اخیر منجر شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/287127/امان-کاردار-رژیم-صهیونیستی-را-احضار-کرد
بستن   چاپ