ایران پرسمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه: پتروشیمی، آینده اقتصاد استان کرمانشاه را متحول خواهد کرد
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 17:49:14
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: پتروشیمی، آینده اقتصاد استان را متحول و سبب افزایش تقاضا نیروی کار در این بخش و تربیت نیروی انسانی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه حسن عزیزی اظهار کرد: با توجه به هدف گذاری کاهش 2/5 درصدی نرخ بیکاری در سال 99 از جمله استان‌هایی بودیم که روند کاهشی بیکاری استان همچنان پا برجا بوده و برای سال جاری نیز همین هدف گزاری انجام شده است.
وی با اشاره به خسارات وارده به کسب و کارها در اثر کرونا، افزود: بخش خدمات که بیشترین سهم را از اشتغال استان دارد بیشترین آسیب را هم از بیماری کرونا متحمل شده است.
وی ادامه داد: اقداماتی از جمله پرداخت تسهیلات کرونا به 25 هزار و 266 کارگاه با مبلغ حدود 200 میلیارد و 400 میلیون تومان به تعداد 29 هزار و 856 فرصت شغلی، جهت حفظ اشتغال و جبران خسارت‌های وارده به کارگاه‌ها پرداخت شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: به یارانه بگیران هم در سه مرحله پرداخت کمک یارانه معیشتی به ازای هر عضو خانواده یک میلیون ریال به مدت سه ماه متوالی را داشتیم.
حسن عزیزی گفت: در حوزه بیمه بیکاری حدود 14 هزار نفر ثبت نام کردند که 8 هزار و 600 نفر در پیک اول بیماری کرونا و در پایان سال هم 10 هزار نفر مشمول و واجد شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند که در بخش خدمات 71.9 درصد، در بخش صنعت 25.9 درصد و در بخش کشاوری 2.2 درصد کارگران بیمه بیکاری را دریافت کردند که این آمار نشان دهنده این است که بیشترین صدمه به بخش خدمات وارد شده است.
وی ادامه داد: در روزهای آغازین سال 1400 هم با پیگیری استاندار و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 300 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزا برای مناطق زلزله زده که در برگیرنده حدود ده شهرستان استان است در نظر گرفته شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بسیاری از خدمات تامین اجتماعی هم به سمت الکترونیکی پیش رفته و احکام بازنشستگان تامین اجتماعی نیز با افزایش قابل توجهی صادر شده که در چند سال گذشته افزایش حقوق و مزایا افراد مشمول قانون کار با چنین افزایشی بی سابقه بوده و افزایش 39 درصدی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: استان کرمانشاه به آرامی در حال تبدیل به قطب صنایع بالا دستی و پایین دستی پتروشیمی است به گونه‌ای که در شهرستان اسلام آباد غرب و شهرستان‌های شرقی استان برخی کارگاه‌ها تجهیز شده و در حال پیشرفت اند و می‌توان گفت که پتروشیمی آینده اقتصاد استان را متحول خواهد کرد و بخش تقاضای نیرو کار را به اندازه کافی بالا می‌برد به گونه‌ای که نیازمند تربیت نیروی انسانی باشیم.
که در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه‌هایی برای تقویت نیرو کار فنی در حوزه پتروشیمی دارد و توافقاتی از جانب استاندار کرمانشاه با وزارت نفت به عمل آمده و مجموعه این اقدامات ما را بر آن داشته که به روز رسانی سند تسهیلی اشتغال 1400 را با شرایط جدید انجام دهیم و امیدواریم با توجه به بعضی از اسناد بالا دستی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه شده شرایط استان به سمت و سویی رود که علی رغم محدودیت‌ها بتوانیم همچنان روند کاهشی نرخ بیکاری را ادامه دهیم.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/287263/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-کرمانشاه--پتروشیمی،-آینده-اقتصاد-استان-کرمانشاه-را-متحول-خواهد-کرد
بستن   چاپ