ایران پرسمان
امنیت پوشالی رژیم صهیونیستی
سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 9:56:32 AM
ایران پرسمان-

یکی از مهم‌ترین آتش‌سوزی‌ها در سرزمین‌های اشغالی، آتش‌سوزی مهیب دیروز (یکشنبه) در حوالی کارخانه صنایع دفاعی ارتش رژیم اسرائیل در «رافائل» در منطقه شمال غربی «حیفا» بوده که شاهدان عینی گفته‌اند که زبانه‌های آتش از چند صدمتری محل آتش‌سوزی دیده می‌شود و دود سیاه حاصل از آن منطقه را فراگرفته است.

این منابع تایید کردند که تعداد زیادی خودروهای آتش‌نشانی به همراه تجهیزات نظامی به منطقه اعزام شدند و مشغول مهار شعله‌های آتش هستند.

مقام‌های رژیم صهیونیستی در خصوص علت آتش‌سوزی در منطقه‌ای که در «رینگ امنیتی» صنایع دفاعی این رژیم قرار دارد، توضیحی نداده‌اند.

این آتش‌سوزی به حدی وسیع بوده که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» خبر داد که حرکت قطارها در شمال سرزمینهای اشغالی در منطقه «کریات» به دلیل بروز آتش‌سوزی متوقف شده است.

«یدیعوت آحارانوت» دیگر روزنامه صهیونیستی هم در این باره اعلام کرد که در چند نقطه از خط آهن بین منطقه «کریات موتزکین» و «کریات یام» آتش‌سوزی به وقوع پیوسته است و دهها آتش‌نشان به منطقه اعزام شده‌اند، اما نتوانسته‌اند این آتش‌سوزی را به دلیل گستردگی آن مهار کنند و عملیات اطفاء حریق ادامه دارد. این روزنامه مدعی شد که این آتش‌سوزی احتمالا ناشی از حادثه برای یک قطار حامل بار بوده است. مقامات رژیم صهیونیستی هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

اداره آتش‌نشانی رژیم صهیونیستی نیز دیروز در گزارشی از وقوع سی و پنج مورد آتش‌سوزی در فلسطین اشغالی که دستکم 10 مورد آن به دلیل پرتاب بالن‌های آتش‌زا از غزه بوده، خبر داد.

در اول اردیبهشت ماه جاری نیز منابع صهیونیستی از یک انفجار مهیب در یکی از کارخانه‌ها و تاسیسات امنیتی حساس در مرکز فلسطین اشغالی خبر دادند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این خصوص نوشت که این انفجار در یک کارخانه مخصوص تولید تسلیحات پیشرفته از جمله موشک، به وقوع پیوسته است.

هاآرتص در این باره نوشته بود، این انفجار مهیب در یک کارخانه مخصوص تولید تسلیحات پیشرفته ـ که انواع مختلفی از موشک‌ها را در خود جای داده ـ به وقوع پیوسته که در یک تأسیسات امنیتی حساس در منطقه «گوش‌دان» در مرکز اسراییل (سرزمین‌های اشغالی) قرار دارد.

این روزنامه مدعی شده بود که این انفجار به دنبال یک آزمایش معمول در کارخانه «تومر» (Tomer ) که موتورهای راکت را توسعه می‌دهد، رخ داده است. مردم محلی «رمل» (Ramle) می‌گویند که آن‌ها صدای انفجار مهیبی را شنیده‌اند و «ابر قارچی» را دیده‌اند که برخی از آن فیلمبرداری کرده‌اند.

یکی دیگر از حوادث روی داده در سرزمین‌های اشغالی در بامداد دوم اردیبهشت رخ داد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی انفجار مهیبی در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» در سرزمین‌های اشغالی را گزارش کردند؛ خبری که به سرعت در رسانه‌های منطقه و جهان بازنشر یافت.

این خبر از آن جهت برای منطقه و جهان حائز اهمیت بود که مقامات صهیونیست همواره تاکید بر امن بودن آسمان سرزمین‌های اشغالی داشتند و با پروپاگاندای (تبلیغات سیاسی) فراوان ادعا می‌کردند که هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند از دید آنها پنهان بماند.   

در دقایق اولیه این انفجار مهیب، منابع صهیونیستی ادعا کردند که صدای آژیر خطر در مناطق اطراف نیروگاه هسته‌ای دیمونا به صدا درآمده که به دلیل انفجار یک خمپاره یا راکت بوده است.

اما با گذشت چند ساعت از این انفجار مشخص شد که واقعه آنگونه که مقامات و رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند، نبود، بلکه یک موشک سامانه پدافند هوایی «اس 200 » سوریه با عبور از پنج لایه دفاع هوایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای دیمونا فرود آمده و صدای انفجار آن تا فاصله دهها کیلومتر شنیده شده است.

منابع صهیونیستی با گذشت چند روز پس از اصابت این موشک در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا اعلام کرده‌اند که انفجار مهیب این موشک موجب آسیب دیدن برخی از سانتریفیوژهای این تاسیسات و نشت مواد رادیو اکتیو از آنها شده است.  

به دلیل عدم اطلاع رسانی رسمی و دقیق از سوی تل آویو درباره این حوادث، برخی ناظران و تحلیلگران سیاسی این اتفاقات را رویدادهای امنیتی قلمداد کرده‌ و معتقدند که به همین دلیل رژیم صهیونیستی حاضر نیست درباره آنها جزئیات رسمی اعلام کند.

رژیم صهیونیستی در دوران 73 تاسیس نامشروع خود همواره با پروپاگاندا (تبلیغات سیاسی) سعی کرده سرزمین‌های اشغالی را امن نشان دهد و از طرفی با سرکوب گروه‌های مقاومت ضدصهیونیستی مخالف اشغالگری، با خشونت تمام برخورد کرده و از طرف دیگر سرویس امنیت خارجی این رژیم سعی در به آتش کشیدن کشورهای منطقه داشته که در سال‌های اخیر شاهد اقدامات ضدامنیتی همچون ترورهای دانشمندان کشورهای مختلف و خلل در برخی مراکز هسته‌ای و علمی کشورهای منطقه بوده‌ایم که این اقدام با کمک و همکاری سرویس‌های امنیتی آمریکا (سیا) و «ام آی سیکس» انگلیس بوده است.

به غیر از مسایل قید شده، رژیم صهیونیستی با سه مشکل اساسی داخلی نیز مواجه است که قیام مردمی در قدس اشغالی و کشیده شدن آن به سراسر خاک فلسطین، ادامه تظاهرات گسترده اعتراضی یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی به مفاسد و نامدیریتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین ناکامی وی در تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی مسایلی می‌باشد که رژیم نامشروع اشغالگر را با چالش فراوان مواجه کرده است.

شهر قدس اشغالی نیز از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست به ویژه در منطقه «باب العمود» و کوی «شیخ جراح» ناآرام است و در سه روز گذشته با گسترش این ناآرامی‌ها، نظامیان صهیونیست صدها فلسطینی را مجروح و بازداشت کرده‌اند.

همچنین ناتوانی نتانیاهو برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» و پرونده‌های گوناگون فساد وی سبب شده که محبوبیت حزب «لیکود» که وی ریاست آن را برعهده دارد، در سرزمینهای اشغالی فلسطین به شدت کاهش یابد و نتانیاهو در عین حالی که نتوانسته کابینه رژیم صهیونیستی را تشکیل دهد، ماه‌ها است که با تظاهرات گسترده یهودیان در این سرزمینها مواجه است.

موارد مورد اشاره در سطرهای بالا تنها بخشی از مشکلات رژیم صهیونیستی و نخست وزیر این رژیم می‌باشد و نشان می‌دهد که سرزمین‌های اشغالی با موارد عدیده امنیتی مواجه می‌باشد که در حیات 73 ساله نامشروع این رژیم سابقه نداشته است.

تا سال 2006 صهیونیست‌های اشغالگر همواره رویای «اسراییل از نیل تا فرات» را در سر می‌پروراندند، ولی با شکست مفتضحانه ارتش این رژیم در جنگ 33 روزه از «حزب الله لبنان»، اشغالگران فلسطین نه تنها در لاک دفاعی در سرزمین‌های اشغالی فرو رفته‌اند، بلکه با مشکلات امنیتی عدیده‌ای نیز مواجه شده‌اند که نوید فروپاشی این رژیم جنایتکار را در آینده‌ای نه چندان دور می‌دهد.


http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/287319/امنیت-پوشالی-رژیم-صهیونیستی
بستن   چاپ