ایران پرسمان
مشاور ارشد کاخ سفید علیه ترامپ شهادت می‌دهد
پنجشنبه 23 ارديبهشت 1400 - 20:40:00
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / دادگستری آمریکا اعلام کرد مشاور سابق حقوقی ترامپ درباره نقش او در ممانعت از تحقیقات درباره روسیه شهادت خواهد داد.
مجلس و وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند «دان مکگن» مشاور حقوقی کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» علیه او و نقشش در ممانعت از تحقیقات درباره مداخلات روسیه در انتخابات گذشته آمریکا شهادت خواهد داد.
این دادگاه محرمانه و پشت در‌های بسته برگزار خواهد شد. دادگاه اعلام کرد این جلسه هرچه سریعتر برگزار خواهد شد و مشروح آن در روز‌های پس از آن منتشر می‌شود.
اعضای کمیته‌ای که از مکگن شهادت می‌گیرند، می‌توانند درباره اسنادی که «رابرت مولر» مدیر سابق اجرایی اف‌بی‌آی، ذکر کرده نیز سوال کنند. «تلاش ترامپ برای اخراج مولر و ممانعت او از تحقیقات درباره مداخلات روسیه در انتخابات» از جمله این موارد خواهند بود. همچنین بررسی صحت تحقیقات مولر نیز در دستور این جلسه خواهد بود.
مکگن می‌تواند از پاسخ به سوالات خودداری کند که در این صورت دموکرات‌های مجلس سنا درباره رسوایی‌های رئیس جمهور پیشین آمریکا اطلاعاتی نخواهند داشت.
مکگن در انتخابات سال 2016 مشاور ارشد کمپین ترامپ بود و تا سال 2018 سمت مشاور ارشد کاخ سفید را بر عهده داشت.
پس از تلاش ترامپ برای جلوگیری از تحقیقات درباره مداخلات روسیه در انتخابات، این امتیازی بزرگ از سوی دادگستری آمریکا محسوب می‌شود. اما این تحقیقات در حالی رخ می‌دهد که ترامپ تهدید‌های سیاسی بسیاری هنگام تصویب ریاست جمهوری «جو بایدن» انجام داده است.
رئیس کمیته قضایی نیویورک در این باره گفت: «هنگامی که رئیس جمهور پیشین آمریکا تصمیم گرفت با تمامی استشهاد‌ها و احضاریه‌های دولت مبارزه کند، کارزار خطرناکی را آغاز کرد.»
اکنون این تصمیم دادگستری آمریکا به بن‌بست دوساله شهادت مکگن خاتمه خواهد داد. تحقیقات رابرت مولر، مکگن را یکی از اصلی‌ترین شاهدان در این پرونده عنوان کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/288023/مشاور-ارشد-کاخ-سفید-علیه-ترامپ-شهادت-می‌دهد
بستن   چاپ