ایران پرسمان
طرح اسرائیل برای کردستان عراق
دوشنبه 3 خرداد 1400 - 09:25:16
ایران پرسمان - مشرق /متن پیش رو در مشرق منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
افشای طرح جدید اسرائیل در کردستان عراق و اظهارات خاخام یهودی مبنی بر مهاجرت گسترده یهود به کشورهای عربی حوزه خلیج، این سؤال را مطرح می کند که آیا نکبت دیگری در انتظار اعراب منطقه است.
«وین مادسون»، خبرنگار آمریکایی در گزارشی افشا می کند: اسرائیل درحال پیاده سازی طرح جدیدی در عراق است که هدف از آن افزایش جمعیت یهودیان کُرد عراقی ساکن سرزمین های اشغالی (اسرائیل) در شهر «موصل» مرکز استان «نینوا» در شمال عراق و مناطق پیرامون آن است.
این گزارش تأکید می کند: انتقال یهودیان کُرد عراقی مقیم اسرائیل در پوشش سفرهای سیاحتی و مذهبی به عراق و مشاهده آثار باستانی و تاریخی و زیارت اماکن دینی و مذهبی یهود در عراق صورت می گیرد.
گزارش می افزاید: «درحالی از این طرح به عنوان طرح جدید اسرائیل در عراق یاد شده که سفر یهودیان سرزمین های اشغالی به عراق، به ویژه منطقه کردستان و زیارت اماکن دینی و دیدن آثار تاریخی و باستانی یهود در این کشور سال هاست در خفا و علنی انجام می شود».
مادسون با بیان اینکه صرف سفر یهود به عراق را نمی توان تهدید یا خطر تلقی کرد، خاطر نشان می کند: «آنچه نسبت به این سفرها باید مورد توجه قرار گیرد، پدیده خرید املاک و مستغلات توسط یهودیان کُرد عراقی در این کشور است».
این گزارش با اشاره به اینکه، موضوع خرید اراضی و املاک توسط یهود در عراق موضوع جدیدی نیست، یادآور می شود: «عملا پس از اشغال نظامی عراق توسط آمریکا و متحدین در سال 2003 هر ساله شاهد افزایش سفر یهودیان اسرائیل به عراق و گسترش پدیده خرید اراضی و املاک از سوی این یهودیان در مناطقی هستیم که آنها را املاک تاریخی یهود می دانند.
مادسون در این باره به توجه ویژه یهودیان اسرائیل به مزارهایی چون ناحوم نبی، حضرت یونس، حضرت دانیال، حزقیال، عزرا و غیره اشاره می کند و توضیح می دهد: «رژیم صهیونیستی بر این باور است، تمام این مزارها همچون قدس اشغالی و کرانه باختری بخشی از اسرائیل است که باید به آن باز گردانده شود».
این گزارش یادآور می شود که تیم های وابسته به موساد با هماهنگی و همکاری برخی از گروه های شبه نظامی کُرد کردستان، حملات هدفمندی علیه مسیحیان و کلدانی های عراق در مناطقی مانند موصل، اربیل، حمدانیه، تل اسقف، قراقوش و عقرا انجام داده و با انتساب این حملات به داعش در صدد ایجاد رعب و وحشت در دل مسیحیان و کلدانی های ساکن این مناطق و واداشتن آنها به مهاجرت به مناطق دیگر هستند، چون آنها در مناطقی سکونت دارند که رژیم صهیونیستی خواهان بدست آوردن آنهاست.
نویسنده گزارش با توضیح اینکه هدف رژیم صهیونیستی بعد از خرید اراضی و منازل مسیحیان و کلدانی های این مناطق، اسکان یهودیان کُرد عراقی اسرائیل به جای آنهاست، می افزاید: آمریکا نه تنها از اجرای این طرح مطلع است، بلکه از آن حمایت می کند.
وی افشا می کند: به جز آمریکایی ها، رهبران سیاسی دو حزب «دموکراتیک کردستان» و «اتحاد ملی کردستان» عراق نیز از این طرح و پیاده سازی آن توسط افسران موساد مطلع هستند. گزارش در پایان تصریح می کند: این طرح یادآور خرید اراضی و منازل فلسطینی ها در فلسطین و بیرون راندن آنها در دوران قیمومیت انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم و اسکان یهودیان به جای آنهاست.
از سوی دیگر، خاخام «ایلی عبادی»، رهبر معنوی سازمان «جوامع یهودیان خلیج فارس» در سخنانی پیش بینی کرده، مرحله آینده شاهد هجوم بسیار گسترده یهودیان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواهد بود.
اگرچه خاخام عبادی دلیل این مهاجرت ها را عواملی چون تجارت و اقتصاد و و سیاحتی و سرمایه گذاری عنوان می کند، اما به نظر وی مهمترین دلیل این مهاجرت گسترده فرار یهودیان از احساسات خصمانه رو به افزایش جوامع غربی نسبت به یهودیان و یافتن جایی امن، به دور از این احساسات در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.
البته خاخام عبادی در پایان سخنانش خاطر نشان کرده که اقامت یهود در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس موقتی است و پس از مدتی برای اقامت دائم به سرزمین های اشغالی مهاجرت خواهند کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/290937/طرح-اسرائیل-برای-کردستان-عراق
بستن   چاپ