ایران پرسمان
با شعور ملت بازی نکنید
پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 13:21:23
ایران پرسمان - اعتماد /متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
الحمدلله فهمیدیم زنان، اقوام و مذاهب، برجام و پهنای باند بسیار خوب هستند!
«قلب و تحریف واقعیت» وصف رییس‌جمهوری است بر گفته‌های کاندیداهای دوره سیزدهم انتخابات ریاست‌جمهوری. در 2 مناظره‌ای که تا اینجای کار انجام شده و در جریان دیگر اظهارات و اقدامات انتخاباتی کاندیداها به‌خصوص 5 کاندیدای اصولگرای انتخابات پیش‌رو، مطالب و اتهاماتی نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم به ‌ریاست حسن روحانی مطرح شد؛ ادعاهایی که غایب تمام آنها ماجرای تحریم‌های امریکا و رییس‌جمهوری دونالد ترامپ بر امریکا و اقدامات او بود. موضوعی که همزمان با واکنش‌های جدی کاربران فضای مجازی و تحلیلگران سیاسی، واکنش دولت را هم به دنبال داشت. 
گلایه واعظی از اتهام‌زنی کاندیداها
محمود واعظی، رییس‌دفتر رییس‌جمهوری در حاشیه نشست روز گذشته هیات دولت از اینکه در این مناظره انگار هدف اصلی تخریب دولت است، ابراز تاسف کرد و گفت: «اکثریت این افراد با تفکرات‌شان در 8 سال گذشته همواره این کار را کردند و توفیقات دولت را ندیدند. در مناظره‌ای که مردم منتظر دیدن توانایی‌ها و برنامه‌های کاندیداها هستند، کارشان این شد که جای طرح برنامه، شعار می‌دهند یا آرمان‌های خود را مطرح می‌کنند؛ اینها امروز به آقای روحانی که یک‌دهم آنها وعده و شعار نداد، می‌گویند که بدهکار است و فکر نمی‌کنند که خودشان 4 سال بعد چگونه می‌خواهند جواب بدهند. گویا هدفی برای 4 سال ندارند، بلکه هدف‌شان 28 خرداد و کسب رای است.» این البته اولین واکنش دولت نسبت به مطالب مطرح‌شده در مناظره‌ها نبود. علی ربیعی سخنگوی دولت هم روز سه‌شنبه و چندساعتی مانده به برگزاری دومین مناظره 7 کاندیدای انتخابات، در نشست خبری خود گفته بود که از صداوسیما و کمیسیون نظارت بر تبلیغات تلویزیونی انتخابات درخواست کرده تا زمانی به دولت برای پاسخگویی به مطالب مطرح شده در مناظره‌ها اختصاص دهند؛ اتفاقی که تا زمان نگارش این گزارش و درحالی که اتهاماتی در مناظره دوم نیز مطرح شد، رنگ واقعیت به خود نگرفته و همین هم سبب شد که حسن روحانی از تریبون دولت برای پاسخگویی به برخی از این اتهامات استفاده کند. آنجا که رییس‌جمهوری تاکید کرد که اگرچه «این حرف‌ها و تخریب‌ها نمی‌تواند روحیه دولت را تخریب کند» اما «هر وزیر و بخش و سازمان موظف است به حرف دروغ پاسخ دهد. حالا صداوسیما می‌خواهد پخش کند یا نکند؛ مهم نیست.» روحانی معتقد است که «پاسخ ما را تاریخ پخش می‌کندچراکه تاریخ سعه‌صدر دارد و مثل صداوسیما نیست و پخش می‌کند.»
الحمدلله فهمیدیم فقط دولت ایراد دارد
رییس دولت در نشست روز گذشته هیات دولت با بیان اینکه «در این انتخابات مشخص شد خوبی‌هایی هم بوده»، گفت: «مثلا معلوم شد بعضی از دستگاه‌ها در کشور خیلی هم خوب هستند قوه قضاییه، قوه مقننه و نیروهای مسلح الحمدلله بی‌ایراد هستند و فقط یکجا ایراد دارد که آن هم دولت است که ان‌شاءالله این دولت هم تغییر می‌کند؛ پس الحمدلله کلا همه‌ چیز خوب می‌شود، چون بقیه‌اش که درست است، دیگر!»
روحانی تاکید کرد که «در این انتخابات مشخص شد که اگر در کشور ایرادی وجود دارد، این ایراد فقط مربوط به دستگاه اجراست! یعنی دستگاه قانونگذار و مجمع تشخیص و قوه قضاییه ایراد ندارد! هیچ‌جا ایراد ندارد؟» او بر این اساس ادامه داد: «خب الحمدلله خیلی خوب شد که لااقل در این انتخابات فهمیدیم همه جای کشور خیلی خوب، خیلی سالم و بی‌نقص و بی‌ایراد است و فقط اشکال در این دولت است که این هم ان‌شاءالله در این انتخابات عوض می‌شود. حالا انتخابات هم نباشد به هر حال دوره ما تمام می‌شود و به هرصورت دولت بعدی می‌آید و ان‌شاءالله کل کشور درست می‌شود.»
الحمدلله فهمیدیم زنان و اقوام و مذاهب خوبند
رییس دولت تدبیر و امید در ادامه به گفته‌های برخی از کاندیداها در دومین مناظره اشاره کرد و با یادآوری اظهارات مکرر آنها درباره مسائل مربوط به زنان گفت: «از طرفی ما چیزهای بهتری هم در این روزها می‌شنویم مثلا چقدر خانم‌ها در این چند روز خوب شده‌اند! به‌به باید به حقوق خانم‌ها احترام بگذاریم.» او با طرح این پرسش که «چه شد که در این مدت خانم‌ها نبودند و فقط این روزها خانم‌ها پیدا شده‌اند و بسیار مورد احترام هستند؟» اضافه کرد: «از طرفی می‌بینیم اقوام و اقلیت‌ها چقدر خوب شده‌اند و شیعه و سنی چقدر باهم برادر و متحد شده‌اند! الحمدلله این روزها چه چیزهای خوبی می‌بینیم.» او ضمن درخواست نسبت به پرهیز از بازی با شعور ملت گفت: «ملت ایران، ملت بزرگی است و ملتی است که می‌داند که چه گذشته و می‌داند که چه کسانی بوده‌اند. اینها که امروز می‌خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند، اگر در ایران نبودند و از کره مریخ آمده بودند، خب خیلی خوب بود. اما همه اینها حاضر بوده‌اند و همه‌شان هم در بخش‌هایی مسوولیت داشتند. خب اگر همه‌ چیز خراب است هیچ ایراد و اشکالی از آنها نبوده است؟ ما باید به نحوی با مردم صحبت کنیم که برای مردم قابل‌فهم و پذیرش باشد و مردم بدانند که ما داریم به راستی و درستی با آنها حرف می‌زنیم.» روحانی با بیان اینکه الحمدلله همه داریم در یک مسیر قرار می‌گیریم، یادآور شد: «اول که ما می‌گفتیم زن‌ها باید مدیر شوند، خیلی در این طرف و آن طرف سروصدا بود. ما می‌خواستیم مدیریت خانم‌ها را به 30 درصد برسانیم که الحمدلله الان تقریبا به حدود 25 درصد رسانده‌ایم که کار بزرگی شده و الحمدلله الان همه موافق هستند و می‌گویند خانم‌ها باید بیایند و مدیر و وزیر و وکیل شوند. ما وقتی خواستیم اقوام و اقلیت‌ها را بیاوریم فرماندار و بخشدار و معاونت و استاندار و سفیر کنیم، چقدر عده‌ای سر و صدا کردیم اما الحمدلله امروز همه با این کار موافق شده‌اند!»
الحمدلله فهمیدیم برجام خوب است
رییس‌جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنانش به گفته‌های اقتصادی کاندیداها اشاره و با بیان اینکه می‌خواهم راجع به قلب و تحریف واقعیت نکته مهمی بگویم، تاکید کرد: «به هر حال راجع به اقتصاد صحبت شد اما در چه فضایی صحبت شد؟ یعنی ما در دوره صلحیم یا جنگ؟ این باید اول روشن شود که آیا ما در جنگ هستیم یا نیستیم. گویی اصلا جنگی وجود ندارد. ترامپی نبوده، اصلا ترامپ ظلم و کار بدی نکرده، هرچه مشکل است، مال دولت است. امریکا که کاری نکرده است. نه در سوال و نه در جواب چنین چیزی نبود و این مساله بسیار عجیب و شگفت‌آور است.» او معتقد است که «آدم‌هایی که افتخار می‌کنند و می‌گویند ما در جنگ حضور و مسوولیت داشته‌ایم، باید بهتر از بقیه بفهمند که ما در سال 97 وارد یک جنگ بی‌نظیر و کم‌نظیر در تاریخ شدیم. یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار که دشمن‌ترین امریکایی‌ها با کمک رژیم صهیونیستی و تندروها علیه ما به راه انداختند.» روحانی با یادآوری تاکید و تصریح دولت ترامپ درخصوص زمین زدن جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اهداف‌شان گفت: «من قول دادم که نمی‌گذارم در دولت دوازدهم جنگ شود، به این قولم عمل کردم و حالا نمی‌خواهم توضیح بدهم که اگر دیگران بودند، چه می‌شد.» به ‌گفته رییس‌جمهوری، امروز الحمدلله همه با تحریم مخالفند و می‌گویند باید سریع به برجام برگردیم و برجام اساسا اتفاق خیلی خوبی شده است؛ الحمدلله! او گفت: «همه کشور اعتراف کردند که قدرت هسته‌ای این کشور قوی‌تر شده و نابود نشده و امروز دیگر کسی نمی‌تواند این موضوع را منکر شود. یک شعارهایی سال‌های پیش می‌دادند اما الان دیدند صنعت انرژی اتمی‌مان توان دستیابی به غنی‌سازی 20 درصد و 60 درصد و هر کار دیگری را دارد و این کار را انجام می‌دهد.» 
الحمدلله پهنای باند خوب شده است!
روحانی همچنین با اشاره به اینکه در این 8 سال تحولات بزرگی رخ داده که باید به آنها توجه کنیم، تاکید کرد: «به‌خاطر همین تحولات هیچ‌کس امروز نمی‌تواند بگوید که طرفدار فیلترینگ هستم. اینها که در دولت یازدهم رو در روی من و سینه‌به‌سینه من شده بودند و همه‌جور پرونده‌سازی کردند که باید این و آن فیلتر شود، حالا الحمدلله می‌گویند طرفدار پهنای باندیم؛ این باند اخیرا چقدر خوب شده است! پهنایش قبلا خیلی‌ها را اذیت می‌کرد اما اخیرا پهنایش چقدر خوب شده است!»
حسن عباسی تو دهنی می‌زند!
اگرچه حسن روحانی گفت که عیبی ندارد که به او فحش بدهند و تاکید کرد که پیش از این هم زیاد فحش داده و اگر باز هم بدهند، او استثناست، اما توهین‌های حسن عباسی که همزمان با سخنرانی رییس‌جمهوری در جلسه هیات دولت، در فضای مجازی دست به دست می‌شد، واکنش گسترده‌ای از سوی افکار عمومی درپی داشت. عباسی که همین هفته پیش با صحبت از پایان انتخابات در ایران و طرح این ادعای عجیب که در کشورهایی چون امارات، قطر، عمان، ترکمنستان که در نظام سیاسی‌شان نهاد انتخابات پیش‌بینی نشده، مردم اعصابی راحت‌تر دارند، شوک سنگینی به افکار عمومی وارد کرده بود، این‌بار هم با توهین‌ به رییس‌جمهوری و تهدید فرماندار یکی از شهرستان‌های نزدیک پایتخت، ناظران را در بهت و شگفتی فرو برد. فارغ از آنکه ادعای هفته پیش عباسی نیز چندان دقیق نبود اما او در سخنرانی‌ای که به نظر می‌رسد در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در شهر پردیس انجام داده و ویدیویی 3 دقیقه‌ای از آن، روز گذشته در فضای مجازی دست به دست شد، خطاب به فرماندار پردیس، وزیر کشور و البته شخص رییس‌جمهور گفته است: «شما 2 ماه آینده از اریکه قدرت با رای مردم پایین می‌آیید و شهروند معمولی می‌شوید.» گفته‌های این چهره سیاسی اصولگرا اما به همین جا محدود نماند؛ «شما مدیران منحوس اصلاح‌طلب، این 15 روز باقیمانده به انتخابات مثل سابق کرم بریزید! حالا جوری می‌زنم تو دهنت آقای فرماندار این شهر و توی دهن بزرگ‌ترهایت که ...» او در ادامه اظهارات سراسر موهنش، به یکی از اقدامات بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز پرداخت و گفت که «امام 2 ماه پیش از اینکه فوت کند، نامه زد و گردن کلفت‌تر از روحانی، یعنی مرحوم منتظری را عزل کرد... اگر خمینی کبیر نیست، ما هستیم که نگذاریم شما لیبرال‌ها نفس راحت بکشید.»
عصبانیت حسن عباسی بر مبنای توضیحاتی که او خود در این ویدیو به دست داده، ظاهرا ناشی از تلاش فرماندار پردیس برای جلوگیری از برگزاری مراسمی در یک مسجد این شهر است که ظاهرا ناکام مانده و این چهره سیاسی اصولگرا در همان مکان مشغول سخنرانی است؛ «آقای فرماندار شما پارسال مراسم را در همین مسجد منحل کردی ... دیشب هم تا امروز سعی کردی برنامه را جمع کنی!» فارغ از این اما باید دید آن‌طور که بارها در این سال‌ها عنوان شده و حسن روحانی نیز اذعان دارد، او یک استثنا بوده یا این رویه پابرجا خواهد ماند و در آینده، دیگران نیز خواهند توانست آزادانه از رییس‌جمهوری منتخب و دیگر مسوولان دولتی انتقاد کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/296299/با-شعور-ملت-بازی-نکنید
بستن   چاپ