ایران پرسمان
پیام مکتوب سلطان عمان به ملک‌سلمان
پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 13:25:02
ایران پرسمان - فارس / «بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در سفری به ریاض با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود دیدار کرد.
در این دیدار روابط دوجانبه، راهکارهای تقویت این روابط و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک بررسی شد.
خبرگزاری عربستان سعودی (واس) گزارش کرد که وزیر خارجه عمان در این دیدار پیام مکتوب «هیثم بن طارق بن تیمور» سلطان عمان به «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» شاه سعودی را تقدیم بن فرحان کرد.
بنا بر این گزارش، سلطان عمان در این پیام خود به روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت این روابط در تمامی زمینه‌ها پرداخته است.
گرچه خبرگزاری عربستان به جزئیات پیام سلطان هیثم اشاره‌ای نکرده است اما روزنامه «رأی الیوم» نوشت که پیام سلطان هیثم حاوی مطالبی درباره تلاش‌های عمان برای حل بحران یمن است.
از سوی دیگر روزنامع کویتی «الجریده» با اشاره به تلاش‌های عمان برای حل بحران یمن از طرح ابتکاری عمان که دارای چهار بند است، خبر داد.
این روزنامه نوشت که هیأت عمانی در سفر به صنعاء و دیدار با رهبران جنبش انصارالله چهار مسئله را بررسی کرده است که عبارتند از: برقراری آتش‌بس، ورود به مذاکرات صلح با طرف‌های یمنی، ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده سپس آغاز مذاکرات مستقیم و همچنین بازگشایی فرودگاه صنعاء.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/296313/پیام-مکتوب-سلطان-عمان-به-ملک‌سلمان
بستن   چاپ