ایران پرسمان
اگر عاشق ایتالیا هستید این 20 حقیقت را از دست ندهید!
پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 13:50:29
ایران پرسمان - لست سکند / ایتالیا کشوری با جمعیت 60 میلیون نفر است که به عنوان یکی از تازه تاسیس‌ترین کشورهای اروپا شناخته می‌شود. کشور چکمه شکلی که به دلیل قدمت بسیارش علاوه بر فرهنگ غنی و تاثیرگذارش میزبان تعداد بی‌شماری جاذبه‌های گردشگری است. معمولا در تصورمان، کشورهای معروف را به خوبی می‌شناسیم امّا واقعیت این است که بعضی چیزهای مهم را درباره آنها نمی‌دانیم. این دانسته‌ها به پربارتر شدن سفرمان کمک خواهند کرد. به همین دلیل، حالا با 20 حقیقت جالب از ایتالیا آشنا می‌شویم.
1. تمامی آتشفشان‌های فعال در قاره اروپا در کشور ایتالیا واقع شده‌اند. این کوه‌های آنشفشانی عبارتند از آتنا، ایتترومبلی و کوه وزوویی که با فوران شدنش یکی از برزگ‌ترین تراژدی‌های تاریخ تمدن را در تمام ادوار رقم زد.
2. هیچ کشوری در جهان به اندازه ایتالیا دارای «میراث جهانی یونسکو» نیست. این کشور از سال 2019 دارای 55 میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است.
3. پاستا یکی از اصلی‌ترین وعده‌های غذایی در ایتالیا به شمار می‌رود که حتی به عنوان غذای ملی این کشور نیز شناخته می‌شود و جالب است بدانید قدمت این غذا به 4 قرن پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد.
4. احتمالا شباهت پرچم ایران و ایتالیا توجه شما را جلب کرده باشد. اما بهتر است بدانید رنگ‌های این پرچم به طور کلی معنای متفاوتی دارند. در پرچم ایتالیا رنگ سبز به معنای امید، سفید به معنای ایمان و قرمز به معنای نیکوکاری است.
5. در شهر رم بیش از 2500 چشمه آب آشامیدنی وجود دارد که از رومیان باستان برایشان به جا مانده است.
6. ایتالیایی‌ها عاشق نوشیدن قهوه اسپرسو هستند، چه در صبحانه خود و چه در پیش غذا و عصرانه. علاقه شدید ایتالیایی‌ها به این قهوه سبب شده است تا سالانه 14 میلیارد اسپرسو در سال فروخته شود. این رقم با توجه به جمعیت 60 میلیون نفری این کشور نشان می‌دهد به طور میانگین هر فرد در سال 37 کیلوگرم قهوه مصرف می‌کند.
7. در ایتالیا بیش از 1500 دریاچه کوچک و بزرگ وجود دارد که در سرتاسر ایتالیا یافت می‌شوند.
8. به سبب نرخ پایین زاد و ولد در ایتالیا، این کشور دارای مسن‌ترین جمعیت در تمامی کشورهای اروپایی است. دست کم 25 درصد از ساکنین ایتالیا را افراد بالای 65 سال تشکیل داده‌اند.
9. فوتبال به عنوان اصلی‌ترین ورزش در ایتالیا شناخته می‌شود. برخی از طرفداران فوتبال در این کشور «تیفوسی» به معنای ناقلان تیفوس یا حصبه خوانده می‌شوند؛ زیرا تعصب آن‌ها همانند بیماری حصبه به دیگران سرایت می‌کند.
10. از فواره تروی در شهر رم که معروف به چشمه عشاق است در روز 3000 هزار دلار پول استخراج می‌شود. از آنجایی که این فواره میان گردشگران خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است، آن‌ها برای خوش‌ اقبالی خود روزانه هزاران سکه در آن پرتاب می‌کنند.
11. در ایتالیا بیش از 2500 نوع پنیر وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از موزارلا، ریکوتا، پروولون و گورگونزولا.
12. بیش از یک سوم مردهای ایتالیایی تا سن 30 الی 35 سالگی مجرد هستند و با والدین خود زندگی می‌کنند.
13. در شهر ونیز قانونی وجود دارد که به موجب آن تمامی قایق‌های گوندالا باید به رنگ مشکی باشند. گوندالا نوعی قایق ونیزی است که با یک پاروی دسته بلند هدایت می شود. همچنین هدایت کردن این قایق‌ها نیاز به گواهی نامه به خصوصی دارد که فقط در ونیز می‌توان آن را اخذ کرد. 
14. جزیره‌ کوچک و مشهوری در ونیز به نام پوویجلیا دیده می‌‎شود که شایعات بسیاری مبنی بر حضور جن و ارواح در آن وجود دارد جالب است بدانید که دولت ایتالیا ورود به این جزیره را برای گردشگران ممنوع کرده و به شایعات حضور ارواح در آن دامن زده است. هرچند دولت دلیل اصلی ممنوعیت ورود به این جزیره را آلوده بودن به طاعون عنوان کرده است.
15. کوچک‌ترین پادشاهی جهان از نظر قلمرو به خانواده ایتالیایی به نام برتلونی برمی‌گردد که آن‌ها تنها حاکم یک جزیره کوچک در این کشور هستند. در ویدئو زیر می‌توانید با آخرین پادشاه این خانواده بیشتر آشنا شوید!
16. به سبب مهاجرت ایتالیایی‎‌ها به آرژانتین در قرن‌های پیش، امروزه 37 درصد از جمعیت این کشور که چیزی حدود 12.8 میلیون نفر می‌شود را ایتالیایی‌ها تشکیل داده‌اند.
17. در ونیز 417 پل وجود دارد که 72 تا از آن‌ها خصوصی هستند. ونیز شهر شناور در آب است که در کمتر از 100 سال آینده در زیر آب غرق خواهد شد. 
18. یکی از حقایقی که احتمالا از آن باخبر هستید واقع شده واتیکان، کوچک‌ترین کشور جهان در ایتالیا است. این کشور کوچک به خلاف وسعت 44 هکتاری خود سالانه میزبان میلیون‌ها بازدید کننده در سال است.
19. با اینکه ایتالیا یکی از جوان‌ترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود و کمتر از 200 سال قدمت دارد، پایتخت آن، رم بیش از 2000 ساله است. برای پی بردن به دنیای دیرینه این شهر می‌توانید به مطلب حقایقی از روم باستان نیز رجوع کنید.
20. شاید باوجود 1500 دریاچه در ایتالیا فکر کنید که این کشور سراسر پوشیده از آب است اما خیر؛ چرا که حدود یک پنجم از کشور ایتالیا را تپه و کوهستان‌ فرا گرفته است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/296349/اگر-عاشق-ایتالیا-هستید-این-20-حقیقت-را-از-دست-ندهید!
بستن   چاپ