ایران پرسمان
سرمقاله صبح نو/ «فیک‌نیوزها» واکسن ایرانی را زیر سوال می‌برند
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 09:53:11
ایران پرسمان - صبح نو / « «فیک‌نیوزها» واکسن ایرانی را زیر سوال می‌برند » عنوان سرمقاله روزنامه صبح نو است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
فضای مجازی زندگی همه ایرانیان را تحت‌الشعاع قرار داده است. هزاران خبر نادرست یا همان فیک در شبکه‌های اجتماعی تبادل می‌شوند که البته نتیجه‌ای جز افسردگی، غم، خشم و یأس و ناامیدی به دنبال ندارند. یکی از همین حوزه‌های خبری که مشتاقان بسیاری برای ابراز نظر و وجود دارد مربوط به واکسن کروناست.در روزهای اخیر که صحبت‌هایی درباره فراگیر شدن واکسن ایرانی کرونا مطرح شده است، بسیاری از اکانت‌های نامدار و بی‌نام درصدد تخریب دستاوردهای دانشمندان ایرانی برآمده‌اند. کروناویروس، جهان را به‌هم ریخت و کشورهای بسیاری دست‌به‌کار شدند تا بتوانند در کنار مبارزه با این ویروس منحوس، واکسن هم تولید کنند. بماند که برخی از کشورهای مدعی چون فرانسه یا آلمان در این زمینه دستاوردی نداشتند و منتظر ماندند تا از واکسن‌های کشورهای دیگر استفاده کنند. اما جوانان متخصص ایرانی کاری کردند کارستان و حالا که نتیجه دانش و تجربه‌شان به مرحله نهایی رسیده است، برخی اکانت‌های اجاره‌ای یا آلبانی‌نشین تلاش می‌کنند تا واکسن‌های ایرانی و کیفیت آن‌ها را 
زیر سوال ببرند تا مردم نسبت‌به استفاده از این واکسن‌ها نگران و بی‌اعتماد باشند. این در حالی است که تست این واکسن‌ها تاکنون نتایج خوب و قابل قبولی از نظر علمی و تحقیقاتی داشته و دور نیست زمانی که همین واکسن در کشورهای دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/297408/سرمقاله-صبح-نو--«فیک‌نیوزها»-واکسن-ایرانی-را-زیر-سوال-می‌برند
بستن   چاپ