ایران پرسمان
رییس ستاد انتخابات کشور: تاکنون مسأله مهم امنیتی گزارش نشده است
دوشنبه 24 خرداد 1400 - 09:56:28
ایران پرسمان - آخرین خبر / رییس ستاد انتخابات کشور گفت: تمام اقلام انتخاباتی به شعب ارسال شده و همچنین دستورالعمل های بهداشتی و دستورالعمل های تبلیغاتی به ستادها اعلام شده است.
مهمترین بخش اظهارات جمال عرف به شرح زیر است:
* واجدین شرایط 59 میلیون 310 هزار و 310 نفر هستند.

توضیح ویدیو
* رای اولی ها یک میلیون سیصدونود دو هزار و 148 نفر هستند.
* کلیه اقلام انتخاباتی به استان ها ارسال شده است.
* واکسیناسیون عوامل انتخابات هم در حال انجام است.
* از مجاری قانونی تخلفات انتخاباتی پیگیری می شود.
توضیح ویدیو
* یک مورد دیروز در ستاد یکی از نامزدها پیش آمد و یکی از مفروضات برای ستاد انتخابات کشور پیش آمدن چنین مسائلی است.
* اگر چنانچه انتخابات به دور دوم کشیده شود تمام آمادگی لازم به عمل آمده است.
مشروح اظهارات رئیس ستاد انتخابات کشور را در ادامه بخوانید:
جمال عرف در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در حوزه ریاست جمهوری بیش از 67 هزار و در شوراها 75 هزار صندوق رای استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجدین شرایط رای هستند. رای اولی ها 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر هستند.
وی ادامه داد: تمام اقلام انتخاباتی به شعب ارسال شده است. دستورالعمل های بهداشتی و دستورالعمل های تبلیغاتی به ستادها اعلام شده است. در خارج کشور 450 صندوق خواهیم داشت.
معاون سیاسی وزیر خاطرنشان کرد: 27 خرداد تبلیغات انتخاباتی به پایان می رسد.
وی درباره تامین امنیت انتخابات گفت: ستاد امنیت انتخابات کار خود را انجام داده و جلسات مستمر داشته اند. با اعضای شورای امنیت کشور جلسه داشته اند و پیش بینی های لازم را انجام داده اند. تاکنون مسأله مهم امنیتی گزارش نشده است و در امنیت کامل انتخابات را برگزار می کنیم.
رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نگرانی از بابت رعایت پروتکل ها داریم و تذکر های لازم به ستادهای نامزدها داده شده است، اظهار کرد: تعرفه های لازم برای دور دوم انتخابات چاپ شده است و اگر انتخابات به مرحله دوم رفت، آمادگی برگزاری دور دوم در جمعه بعد از 28 خرداد را داریم.
عرف درباره میزان مشارکت در انتخابات تصریح کرد: بخشی از نظرسنجی ها در فضای مجازی در اختیار همه است و البته فاصله ده درصدی در نظرسنجی ها وجود دارد و اختلافی بین 37 تا47 درصدی وجود دارد. از دستگاه های نظرسنجی دعوت کرده و درباره این اختلاف سوال کرده ایم. باز هم با آنها جلسه داریم تا ستاد انتخابات به عدد دقیق تری از میزان مشارکت و احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم برسد.
این خبر تکمیل می شود...

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/297430/رییس-ستاد-انتخابات-کشور--تاکنون-مسأله-مهم-امنیتی-گزارش-نشده-است
بستن   چاپ