ایران پرسمان
مدیرکل توسعه کارآفرینی :
جشنواره کارآفرینان برتر ملی با هدف ایجاد جایگاه اجتماعی برای کارآفرینان برگزار می‌شود
پنجشنبه 3 تير 1400 - 05:59:07
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر نقش و جایگاه کارآفرینی در کشور تاکید کرد و افزود : جشنواره کارآفرینان برتر ملی با هدف ایجاد جایگاه اجتماعی برای کارآفرینان برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، رحیم سرهنگی در نشست خبری که با حضور محمد حسین عسگرپور، مدیر کل تسهیلات و توسعه کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد گفت: بخش ویژه گردشگری و صنایع دستی به عنوان یکی از بخش های تخصصی جشنواره در کنار بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات اضافه و از همکاری ارزشمند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز استفاده شده است.
رحیم سرهنگی،ایجاد گفتمان توسعه کارآفرینی را از مهم‌ترین رویکردهای برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر ملی برشمرد و افزود: الگوسازی برای کارآفرینان و سایر جوانانی که در حوزه کارآفرینی فعالیت می‌کنند از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است .
وی، اساسی ترین شاخص انتخاب و معرفی کارآفرینان برتر ملی را در این جشنواره، نوآوری برشمرد و تصریح کرد: کارآفرینان کسانی هستند که با طرح ایده نو و خلاقانه به تولید ملی و ارزش و ایجاد ارزش افزوده کمک می کنند و بحث رعایت مسایل محیط زیستی نیز از دیگر مشخصه های اصلی در انتخاب و معرفی کارآفرینان برتر ملی است.
سرهنگی با اشاره به اینکه امسال چهاردهمین جشنواره کارآفرینان بر تر ملی برگزار می شود تصریح کرد: این جشنواره در سال جاری با رویکرد و شکل جدید برگزار می شود.
مدیر کل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از روز گذشته ثبت نام از کارآفرینان برتر ملی آغاز شده است افزود: این جشنواره در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات برگزار و در سال جاری به صورت تخصصی تر نیز در حوزه گردشگری و صنایع دستی ثبت نام انجام می شود.
وی به موضوع انتخاب کارآفرینان پیشرو در جشنواره کارآفرینان برتر ملی نیز اشاره و تاکید کرد :
مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو مراحلی نهایی خود را در کمیسیون اقتصادی دولت طی میکند و این مصوبه به زودی به تایید نهایی هیئت دولت نیز خواهد رسید .
کارآفرینانی که به عنوان کارآفرین پیشرو انتخاب می شوند دکترای افتخاری در این حوزه دریافت می کنند و از بیش از بیست نوع مشوق و تسهیلات بهره مند می شوند.
وی با اشاره به فرآیند برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر ملی افزود: در این جشنواره علاوه بر انتخاب و معرفی کارآفرینان برتر ملی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات یک نفر نیز بانوی کارآفرین ملی و یک نفر کارآفرین جوان انتخاب و معرفی می‌شود.
سرهنگی با اشاره به اینکه جشنواره کارآفرینان برتر ملی از سال 95 تا کنون در حال برگزاری است گفت : از سال 95 تاکنون 30 هزار نفر ثبت‌نام انجام شده و سه‌هزار و 200 کارآفرین برتر انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه جشنواره کارآفرینان برتر ملی در سال جاری در یک فرآیند کاملا علمی برگزار می شود افزود: این جشنواره در مرحله اول با ثبت نام از کارآفرینان در سامانه مربوطه آغاز می شود، در مرحله دوم مدارک بررسی شده و در مرحله سوم از سوی 3 داور به صورت مجازی ، یک داور عمومی،یک داور در اداره تخصصی و یک داور نیز به صورت بدون نام و مخفی طرح‌ها را بررسی و داوری می‌کنند.
سرهنگی ادامه داد: در مرحله بعد ، بازدید میدانی صورت می‌گیرد و نهایتاً یک شورای داوری از اساتید مختلف در هر استان شکل گرفته و کارآفرینان برتر استانی نیز انتخاب می شوند.
وی با بیان اینکه در جشنواره کارآفرینان برتر ملی در سال جاری در هر رسته تخصصی، کارآفرینان برتر شناسایی و معرفی می‌شوند افزود : در سال جاری در حوزه‌های تخصصی فناوری اطلاعات ، بهداشت و درمان و دارو سازی نیز کارآفرینان برتر شناسایی و معرفی می‌شوند.
مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گستردگی ظرفیت گردشگری در کشور بیان داشت : گردشگری یکی از رشته های پر اشتغال در کشور است که می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اشتغالزایی نقش ایفا کند که متاسفانه در جریان کرونا بسیار آسیب دیده است .
وی تصریح کرد : امسال کارآفرینان در حوزه صنعت گردشگری نیز می توانند بطور جداگانه با مراجعه به سامانه کارآفرینان برتر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند .
سرهنگی با بیان اینکه بعد از برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر ملی، کارآفرینان به حال خود رها نمی شوند افزود: کانون کارآفرینی استان نیز تشکیل می شود که ترکیب آن شامل 6 نفر کارآفرین برتر بخش خصوصی و 6 نفر از مسئولین دستگاه های اجرایی است.
مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : کانون های کارآفرینی در هر استان به دیگر کارآفرینان کمک می‌کنند تا ایده کارآفرینان جوان عملیاتی شود.
وی خاطر نشان کرد : کارآفرینان می توانند تا دهم مرداد ماه سالجاری با مراجعه به سامانه کارآفرینان برتر به نشانی https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir در این سامانه نام نویسی کنند.
2 تیر 1400 17:15
کد خبر : 241,374
کلیدواژه ها: مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار ,جشنواره کارآفرینان برتر ملی,رحیم سرهنگی ,مدیر کل تسهیلات و توسعه کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری
نظرات بینندگان

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/300069/جشنواره-کارآفرینان-برتر-ملی--با-هدف-ایجاد-جایگاه-اجتماعی-برای-کارآفرینان-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ