ایران پرسمان
واکنش نماینده پیشین مجلس به شنیده‌های حضور زاکانی‌ها و ذوالنورها در دولت رئیسی
يکشنبه 27 تير 1400 - 10:06:45
ایران پرسمان - ایلنا / یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تندروها جایی در کابینه رئیسی ندارند و اینکه نام کوتاه قامتان سیاسی را برای حضور در دولت مطرح می‌کنند، آب در هاون کوبیدن است.
کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تشکیل کابینه از سوی سید ابراهیم رئیسی و نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه با توجه به حضور افراد تندرو در ستادهای انتخاباتی وی این بیم وجود دارد که این افراد در کابینه رئیس‌جمهور منتخب هم حضور داشته باشند گفت: آقای رئیسی با توجه به شخصیت، منش و شعارهایی که دادند مبنی بر بهره‌گیری از شایستگان همه گرایش‌های سیاسی و همچنین انتشار فراخوانی مبنی بر اینکه افراد و اشخاص دیدگاه‌های خودشان را در راه مسائل بسیار خسران‌آور اقتصادی و در جهت حل مشکلات عمیق اقتصادی و فشار معیشتی بیان کنند، بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور منتخب از اول هم تاکیدشان فراجناحی بودن کابینه‌اش بود، همچنین این اسم مردمی که دولت ایشان یدک می‌کشد نشان می‌دهد که گمانه‌زنی‌هایی که از طریق افراطیون و تندروها مطرح می‌شود، همه‌ ساختگی و بر مبنای منافع باندی، گروهی، جناحی و دسته‌ای است.
وی با بیان اینکه مشکلات عمیق سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی کشور با شعار از بین نمی‌رود، اظهار داشت: آقای رئیسی گفتند شایستگان در دولت ایشان حضور خواهند داشت، بنابراین کابینه وی با گرایش اصولگرایی معتدل خواهد بود و بی‌تردید این افراد در آن نقش‌آفرینی خواهند کرد.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً هنگامی که آقای رئیسی برنامه و فراخوان می‌دهند و در شعارهایشان اعلام می‌کنند که کابینه مردمی دارند؛ شنیدن این چیزها برای تندروها و انحصارطلبان قدرت بسیار سنگین و سخت خواهد بود. ایشان شایستگان و کسانی که شجاعت دارند را با هماهنگی دلسوزان نظام در در صف‌آرایی شکل‌گیری کابینه خواهند گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم برای اولین بار خارج از شعار آن هم هنگامی که سه قوه و نهادهای حکومتی با یکدیگر هماهنگ هستند و به نوعی تیم منسجمی را تشکیل می‌دهند با برخورداری از حمایت ملی بتوانند حل مشکلات عمیق کشور و ارتقاء سطح معیشت و کیفیت زندگی ایرانیان را رقم بزنند.
این فعال سیاسی ادامه داد: در همه زمینه‌ها متاسفانه ما مشکل داریم و فاصله آنچه که مردم مطالبه دارند با آنچه‌که همین آقای روحانی هم که دوست ما هستند وعده دادند بسیار عمیق است.
وی یادآور شد: با شعار تعامل عزت‌خواه و سازنده با دنیا از مردم رأی گرفتیم اما متاسفانه امروز در کشور طالبان دوستان تندرو حرف اول را در دولت می‌زنند
پیرموذن افزود: در گذشته که آقای رئیسی را دیدم ایشان را انسانی مودب، دلسوز و تابع منافع ملی مشاهده کردم نه اینکه شخصی باشد که به مسائل جناحی و گروهی بها دهد.
وی بیان کرد: اخیراً شنیده‌ام از مجلس کم استفاده خواهند کرد و در صورتی که آقای نیکزاد را انسان کاری می‌شناسم و شاید هم در کابینه خدمت ایشان باشند؛ آنچه که می‌شنوید قرار است از زاکانی‌ها و از ذوالنورها استفاده کنند، این‌ها همه‌شان آب در هاون کوبیدن و مطالب واهی است و ما شاهد سهم‌دهی تاثیرگذار به جبهه پایداری نخواهیم بود.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شنیده شده از افرادی همچون صولت مرتضوی در وزارت کشور استفاده خواهد شد، من اینها را شایسته می‌دانم چرا که دلسوز هستند و امیدوارم برای اولین بار با انسجام داخلی و همکاری نزدیک سه قوه شاهد شکل‌گیری یک دولت مردمی مقتدر شایسته و بدون توجه به سهم خواهی مجلس حزب پایداری تندروها و سایر جناح‌ها باشیم.
وی خاطرنشان کرد آقای رئیسی در قوه قضاییه کارنامه درخشانی دارند امیدوارم در قوه مجریه هم از این کارنامه درخشان برخوردار باشند و بتوانند اهداف خودشان را پیش ببرند و با رهنمودهای رهبری و همراهی سایر قوا و نهادهای حکومتی به اضافه مشارکت ملت مشکلات را حل کنیم.
پیرموذن گفت: گمانه‌زنی‌هایی که می‌شود 95 درصدشان بر گرفته از نفسانیت‌ها و سهم‌خواهی‌ها و مطرح کردن نام‌های کوتاه قامتان سیاسی است و بس.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/307142/واکنش-نماینده-پیشین-مجلس-به-شنیده‌های-حضور-زاکانی‌ها-و-ذوالنورها-در-دولت-رئیسی
بستن   چاپ