ایران پرسمان
انتخاب مددکاران برتر شهر تهران با مشارکت مردم
سه شنبه 29 تير 1400 - 15:14:19
ایران پرسمان - مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به آغاز فعالیت طرح «مددکار شهر» به منظور اطلاع‌رسانی و آموزش درباره مددکاری، مددکاران و آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران گفت: در این طرح مددکاران اجتماعی همزمان با بیان روایت‌ها و تجربیات خود در فرایندی رقابتی به عنوان مددکار برتر شهر از سوی مردم انتخاب می‌شوند.

به گزارش شهر ، سید مالک حسینی درباره جزئیات برگزاری طرح مددکار شهر گفت: آسیب‌های اجتماعی از معضلات جدی در کلانشهرها و به تبع آن در شهر تهران است که سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی برای رسیدگی به آن دارای وظایف و مسئولیت‌هایی هستند. در این میان شهرداری تهران نیز وظایفی را مطابق قانون برعهده دارد و برخی وظایف را نیز در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود در قبال شهر و شهروندان و فراتر از آنچه که قانون برعهده‌اش نهاده، انجام می‌دهد. 
او با بیان اینکه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی در مجموعه شهرداری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وکمک به آسیب‌دیدگان اجتماعی است، گفت: در همین راستا نیز گرمخانه‌ها، سامانسراها ، مراکز خدمات اجتماعی، مراکز پرتو و گشت فوریت های اجتماعی از سوی شهرداری تهران راه‌اندازی شده و طرح‌های مختلفی نیز برای حمایت از افراد در معرض آسیب و همچنین مددجویان اجرا شده است. 
حسینی با اشاره به نقش مددکاران اجتماعی در این حوزه گفت: تمام اقدامات سخت‌افزاری و زیرساختی که از سوی شهرداری تهران فراهم شده است، بدون حضور نیروهای متخصص کارآیی چندانی نخواهد داشت و در این حوزه نیز این مددکاران اجتماعی بیشترین نقش در کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از افراد آسیب دیده و توانمندسازی آنان برای بازگشت به جامعه را برعهده دارند. 
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از 400 نفر مددکار اجتماعی در مجموعه شهرداری تهران مشغول به کارند، گفت: مددکاران اجتماعی با تعهد و احساس مسئولیتی که دارند نقش یک حامی و همراه امین را برای افرادی ایفا می‌کنند که از سوی جامعه طرد شده‌اند و گاهی تنها فردی هستند که یک فرد غرق شده در انبوه مشکلات را در جامعه پذیرفته و برای حل مشکلاتش همراه او می‌شوند. 
او با بیان اینکه شرح فداکاری‌ها و خدمات مددکاران در چند جمله خلاصه نمی‌شود، اظهارکرد: مددکاران گشت‌های اجتماعی، مددکاران حاضر در گرمخانه‌ها و سامان سراها، مددکاران حاضر در مراکز پرتو و مراکز خدمات اجتماعی همه و همه روزانه با ده‌ها نفر از افراد آسیب‌دیده از معتادان متجاهر، در راه مانده، دارای زخم باز و اختلال حواس و افرادبی‌خانمان گرفته تا کودکان کار و افراد فراری از خانه روبه‌رو می‌شوند و دوستانه به سمتشان می‌روند تا مشکلاتشان را حل و فصل کنند. 
حسینی ادامه داد: با وجود این اقدامات بزرگ اما متاسفانه در سال‌های اخیر آنطور که باید و شاید به مددکاران اجتماعی در شهرداری تهران توجه نشده بود و بسیاری از این افراد علی‌رغم کارهای بزرگی که در نجات ده‌ها انسان و خانواده‌ها انجام داده‌اند، از سوی شهروندان ناشناخته بودند. به طوری که در بررسی که اخیرا انجام شد، حتی بسیاری از شهروندان اطلاعی از وظایفی و نقش مددکاران اجتماعی نداشتند. 
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: در همین راستا نیز در اوایل سال جاری مقدمات اجرای طرح مددکار شهر از سوی این سازمان به مرحله اجرا در آمد و در مرحله نخست آن طی فراخوانی میان مددکاران اجتماعی شاغل در شهرداری تهران، از آنان خواسته شد تا روایاتی جذاب و منحصربفرد از دوران کاری خود را برای ما ارسال کنند. 
او با اشاره به اجرای مرحله دوم این جشنواره اظهارکرد: در مرحله دوم بهترین روایت‌ها از سوی گروهی از کارشناسان و متخصصان انتخاب شده و از حدود 30 مددکار دعوت شد تا روایت خود از شغل مددکاری و مهم‌ترین اقدامات از منظر خودشان را شرح دهند و سپس در سومین مرحله 10 مددکار برگزیده شدند. 
حسینی با بیان اینکه از این 10 مددکار در مراسمی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا برگزار شد، تقدیر به عمل آمد، خاطرنشان کرد: از این 10 مددکار برگزیده برنامه‌های ویدئویی تهیه شده و آنان روایات خود را به شکل تصویری بیان کردند. اقدامی که تاکنون مشابه آن در هیچ یک از سازمان‌ها و نهادها رخ نداده بود.
مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه این ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی از جمله آپارات و اینستاگرام منتشر می‌شود، گفت: با انتشار تمامی این ویدیوها مرحله آخر این جشنواره که انتخاب مددکاران برتر شهر است، انجام خواهد شد. 
انتخاب در این مرحله کاملا از سوی مردم انجام خواهد شد و مردم شهر تهران با مشاهده روایت‌ها و مصاحبه این مددکاران، مددکار برتر شهرشان را انتخاب خواهند کرد. 
حسینی با اعلام نام کاربری @madadkarshahr در فضای اینستاگرام اظهارکرد: شهروندان برای انتخاب مددکار برتر شهرمی‌توانند به این صفحه مراجعه کرده و علاوه بر آشنایی با حرفه مددکاری و زحمات و اقدامات مددکاران، مددکار برتر شهر را نیز در همین صفحه و از طریق سازو کاری که پس از انتشار تمامی مصاحبه‌ها اعلام می‌شود، انتخاب کنند. 
انتهای پیام

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/307997/انتخاب-مددکاران-برتر-شهر-تهران-با-مشارکت-مردم
بستن   چاپ